SPUAJ002 Academic writing for students with learning differences

Celouniverzitní studia
jaro 2018
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Předpoklady
SOUHLAS
Před zapsáním kurzu je doporučeno absolvovat předmět SPUAJ001.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/8
Jiné omezení: V období Jaro 2017 předmět nelze zapsat
Cíle předmětu
Cílem kurzu je pomoci studentům se specifickými poruchami učení osvojit si dovednosti a strategie, které jim umožní lépe zvládat psaní textů v akademické angličtině. Studenti budou analyzovat typické příklady akademických textů (na úrovni stavby textu, odstavce i věty) a texty budou také sami konstruovat. V neposlední řadě se seznámí s technikami revize textu a možnostmi spolupráce se spolužáky (peer review).
Osnova
  • Unit 1: Strategie psaní, psaní za různým účelem, internetové zdroje
  • Unit 2: Osnova psaného textu, úvod, hlavní stať, závěr, uspořádání odstavců, spojovací výrazy a znamení
  • Unit 3: Struktura odstavce z pohledu psaní, rozpracování odstavců osnovy, propojení odstavců
  • Unit 4: Formální styl a jeho znaky, formální psaní, gramatické struktury a fráze ve formálním stylu
  • Unit 5: Charakteristické rysy finálního odborného textu, korektury/kontrola, vzájemné hodnocení (peer review)
Literatura
    doporučená literatura
  • FOLSE, Keith S., Elena Vestri SOLOMON a David CLABEAUX. Great writing. From great paragraphs to great essays. Third edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2015, xv, 248. ISBN 9781285750613. info
  • LANGAN, John. College writing skills with readings. Ninth edition. New York, N.Y.: McGraw-Hill, 2014, xxx, 770. ISBN 9780078036279. info
  • FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN a Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great essays. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xv, 210. ISBN 9781285750620. info
  • FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN a Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great paragraphs. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xvi, 302. ISBN 9781285750606. info
  • BOUCHARD, Margaret. Comprehension strategies for English language learners : 30 research-based reading strategies that help students read, understand, and really learn content from their textbooks and other nonfiction materials. New York: Scholastic, 2005, 128 stran. ISBN 0439554284. info
Výukové metody
interaktivní jazykový seminář
Metody hodnocení
Požadavky k zápočtu: docházka, aktivní práce v semináři, písemná práce (sestavení textu v akademické angličtině).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, podzim 2022.