ESF:BPR_MACR Marketing destinace cest.ruchu - Informace o předmětu
BPR_MACR Marketing destinace cestovního ruchu
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Ing. Martin Šauer, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martin Šauer, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Martin Šauer, Ph.D.
Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Iveta Suchomelová Vašíčková
Dodavatelské pracoviště: Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Po 23. 9. 12:00–13:50 P103, St 25. 9. 10:00–11:50 S310, Po 30. 9. 12:00–13:50 P103, St 2. 10. 10:00–11:50 S310, Po 7. 10. 12:00–13:50 P103, St 9. 10. 10:00–11:50 S310, Po 14. 10. 12:00–13:50 P103, St 16. 10. 10:00–11:50 S310, Po 21. 10. 12:00–13:50 P103, St 23. 10. 10:00–11:50 S310, St 30. 10. 10:00–11:50 S310
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
BPR_MACR/02: St 13. 11. 10:00–11:50 S310, St 20. 11. 10:00–11:50 S310, St 27. 11. 10:00–11:50 S310, St 4. 12. 10:00–11:50 S310, St 11. 12. 10:00–11:50 S310, St 18. 12. 10:00–11:50 S310, M. Šauer - Předpoklady
- Absolvování předmětu Cestovní ruch je výhodou.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 23/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- Regionální rozvoj a cestovní ruch (program ESF, B-HPS)
- Regionální rozvoj a cestovní ruch (program ESF, B-RRCR)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je předat studentům nejnovější znalosti a vhodné dovednosti v oblasti destinačního marketingu.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
vysvětlit specifika destinačního marketinu;
využít základní metody marketingového výzkumu;
analyzovat tržní prostředí destinace;
provést segmentaci trhu;
aplikovat klíčové prvky marketingové strategie (targeting, positioning, komunikační strategie, atd.);
použít informace o struktuře produtku cestovního ruchu;
diskutovat principy marketingové kontroly - Osnova
- Marketing a cestovní ruch;
- Marketingový informační systém a marketingový výzkum;
- Marketingová analýza;
- Marketingové cíle a mise destinace;
- Segmentace trhu;
- Marketingová strategie - cílení a umisťování produktů;
- Marketingový mix I (Tvorba tržní nabídky destinace);
- Image destinace
- Marketingový mix II (Propagace destinace);
- Marketingový mix III; Internet jako nástroj marketingu;
- Marketingové rozpočtování a kontrola;
- Marketing České republiky jako destinace cestovního ruchu.
- Literatura
- povinná literatura
- ŠAUER, Martin, Jiří VYSTOUPIL, Andrea HOLEŠINSKÁ, Monika PALATKOVÁ, Martina PÁSKOVÁ, Josef ZELENKA, Dana FIALOVÁ, Jiří VÁGNER, Petr HALÁMEK, Ondřej REPÍK a Ondřej PETR. Cestovní ruch. Učební text. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 477 s. info
- PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 341 s. ISBN 8024710145. info
- doporučená literatura
- PIKE, Steven. Destination Marketing: Essentials. Velká Británie: Taylor & Francis, 2020, 324 s. info
- PIKE, Steven. Destination Marketing : an integrated marketing communication approach. 1st ed. Amsterdam: Elsevier, 2008, xv, 406. ISBN 9780750686495. info
- KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 3rd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2003, xvi, 893. ISBN 0130996114. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek (první polovina semestru) a seminářů (druhá polovina semestru). Výstupem z učení je prezentace vybraného problému destinačního marketingu a následná skupinová diskuse. Předpokládá se aktivní příprava na semináře (četba vybrané literatury).
- Metody hodnocení
- Hodnocení studenta spočívá v ověření jeho praktických dovedností (na základě prezentace projektu - hodnotí se hlavně schopnost argumentace, 60 % známky) a teoretických znalostí (na základě účasti na přednáškách a písemného testu - 40 % známky). Na studenty na Erasmu se nevztahují žádné prezenční povinnosti a ke zkoušce se mohou dostavit přímo po zpracování individuálního úkolu.
- Informace učitele
- „Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.“
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2024/BPR_MACR