C_KHPRVM Public relations a veřejné mínění

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2006
Rozsah
8 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Barbara Szláviková
Rozvrh
So 25. 3. 16:20–19:30 P103, Ne 21. 5. 12:50–16:15 P103
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Public Relations a veřejné mínění navazuje na znalosti získané především v kurzu Marketing I. a Sociologie, které dále rozvíjí o problematiku Public Relations (PR), které se většinou v základní marketingové literatuře řadí pod jeden z nástrojů marketingového mixu. Kurz seznamuje s vývojem této relativně mladé vědní disciplíny a poukazuje na problémy spojené s nerozvinutí teoretického jádra PR. Předmět se zároveň věnuje některým nejrozvinutějším oblastem a technikám PR, vysvětluje blízké koncepce PR a zabývá se možnostmi práce s veřejným míněním. Cílem tohoto předmětu je vysvětlit studentům problémy, kterým PR v současné době čelí a osvětlit jim jednotlivé pohledy na PR. Dalším cílem je seznámit je s jednotlivými oblastmi a technikami PR, poukázat na výhody a nevýhody použití těchto technik, na aktuální výzkumy a na nové trendy v této oblasti a objasnit jim jejich dopad na veřejné mínění. Speciální pozornost je věnována nástrojům vyhodnocování efektivnosti PR a řízení krizové komunikace. Předmět je vyučován pouze v distanční formě studia. Výuka probíhá blokově formou přednášek, kde se vyučující věnuje výše zmíněným okruhům, a tutotiálů, které slouží k procvičení probírané látky a dokumentaci využitelnosti poznatků při řešení praktických problémů.
Literatura
  • Dolezal, Michael. Public Relations a veřejné mínění. 1. vyd. Brno (pilotní verze)
  • NĚMEC, Petr. Public relations :praxe komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 80-85943-20-4. info
  • SEKOT, Aleš a Michael DOLEŽAL. Marketing v kostce. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2002, 104 s. ISBN 80-210-2935-8. info
  • BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace : public relations. Translated by Dana Janišová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994, 203 s. ISBN 8071691062. info
  • Další materiály upřesněné na tutoriálech
Metody hodnocení
Požadavky na ukončení předmětu Povinností studenta je vypracovat 2 ze šesti zadaných POTů za semestr. Zadání jednotlivých POTů je vyvěšeno na začátku semestru na stránky Studia on-line spolu s pokyny pro vypracování, student se na ně nemusí přihlašovat. Student musí odevzdat řádně zpracované POTy nejpozději dva týdny před svou zamýšlenou zkouškou, aby zde byl prostor pro zpětnou reakci vyučujícího. Neodevzdání POTů bez řádné omluvy před zamýšlenou zkouškou je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce a student tudíž nebude ke zkoušce připuštěn. Konečné hodnocení se skládá ze dvou kroků: ohodnocení 2 POTů a ohodnocení zkouškového testu. -podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání 2 POTů v určeném termínu. Hodnocení POTů tvoří polovinu konečné známky. Kvalitu předkládaných POTů vyučující posuzuje podle stupně dodržení zadání a zvládnutí aplikace teoretických znalostí na praktických příkladech. Z každého POTu může student získat maximálně 10 bodů (hodnocení postupuje po celých číslech, desetiny se nedávají). Známka za POTy je výsledkem součtu hodnocení POTů, kterému je následně přiřazena známka dle výše uvedené klasifikační stupnice (př.: 10+5=15, známka z POTů je D). Ke zkoušce bude student připuštěn i tehdy, když výsledná známka z POTů bude F. - podmínkou úspěšného absolvování zkouškového písemného testu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů. Konstrukce konečné známky: Konečná známka se vypočítá jako průměr dosažené známky v POTech a testu, zaokrouhluje se vždy nahoru (tj. pokud vychází průměr 1,75, výsledná známka je C).
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: do 15.12.2006
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2007, jaro 2008.