ESF:KFMAPJ Marketing v pojišťovnictví - Informace o předmětu
KFMAPJ Marketing v pojišťovnictví
Ekonomicko-správní fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Ing. František Řezáč, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Viktória Čejková, Ph.D.
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Iva Havlíčková - Rozvrh
- Ne 30. 3. 8:30–11:50 P304, Ne 20. 4. 8:30–11:50 P304, Ne 18. 5. 8:30–11:50 P304
- Předpoklady
- Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví a pojistná ekonomika.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Finanční podnikání (program ESF, B-HPS)
- Cíle předmětu
- Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví a pojistná ekonomika. Předmět má za úkol rozšířit znalosti studentů o poznatky marketingového způsobu řízení komerčních pojišťoven, marketingové komunikace s klientem a řízení vztahu se zákazníky. S využitím marketingového mixu bude poukázáno na jednotlivé nástroje marketingového mixu. Absolvováním předmětu získají studenti teoretické znalosti i praktické dovednosti z oblasti marketingu v pojišťovnictví.
- Osnova
- 1.Úvod do teorie marketingu. 2.Marketingový proces v komerční pojišťovně. 3.Marketingový výzkum. 4.Techniky marketingového výzkumu. 5.Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt. 6.Cena za pojistnou ochranu. 7.Distribuce pojistného produktu. 8.Komunikační mix. 9.Úloha lidí v marketingovém způsobu řízení. 10.Materiální prostředí a procesy. 11.Mezinárodní marketingová komunikace. 12.Řízení vztahů se zákazníky.
- Literatura
- ŘEZÁČ, František a Miroslava ŠIKULOVÁ. Marketing v pojišťovnictví. 1.vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 90 s. ISBN 978-80-210-4538-5. info
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- STORBACKA, Kaj a Jarmo LEHTINEN. Řízení vztahů se zákazníky : (customer relationship management). 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 167 s. ISBN 807169813X. info
- Metody hodnocení
- Výuka je ukončena kolokviem, rozpravou o problematice předmětu. Požadavkem k úspěšnému ukončení předmětu je aktivní účast na výuce a vypracování písemné práce zabývající se dilčí tématikou předmětu.
- Informace učitele
- Konzultace: pondělí od 9,20 - 11,00 hod. m. 508 Kontakt: rezac@econ.muni.cz
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2008/KFMAPJ