KFMAPJ Marketing v pojišťovnictví

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ing. František Řezáč, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Viktória Čejková, Ph.D.
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Iva Havlíčková
Rozvrh
Ne 30. 3. 8:30–11:50 P304, Ne 20. 4. 8:30–11:50 P304, Ne 18. 5. 8:30–11:50 P304
Předpoklady
Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví a pojistná ekonomika.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví a pojistná ekonomika. Předmět má za úkol rozšířit znalosti studentů o poznatky marketingového způsobu řízení komerčních pojišťoven, marketingové komunikace s klientem a řízení vztahu se zákazníky. S využitím marketingového mixu bude poukázáno na jednotlivé nástroje marketingového mixu. Absolvováním předmětu získají studenti teoretické znalosti i praktické dovednosti z oblasti marketingu v pojišťovnictví.
Osnova
  • 1.Úvod do teorie marketingu. 2.Marketingový proces v komerční pojišťovně. 3.Marketingový výzkum. 4.Techniky marketingového výzkumu. 5.Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt. 6.Cena za pojistnou ochranu. 7.Distribuce pojistného produktu. 8.Komunikační mix. 9.Úloha lidí v marketingovém způsobu řízení. 10.Materiální prostředí a procesy. 11.Mezinárodní marketingová komunikace. 12.Řízení vztahů se zákazníky.
Literatura
  • ŘEZÁČ, František a Miroslava ŠIKULOVÁ. Marketing v pojišťovnictví. 1.vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 90 s. ISBN 978-80-210-4538-5. info
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Translated by Hana Machková. Praha: Grada, 2004, 855 s. ISBN 8024705133. info
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • STORBACKA, Kaj a Jarmo LEHTINEN. Řízení vztahů se zákazníky : (customer relationship management). 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 167 s. ISBN 807169813X. info
Metody hodnocení
Výuka je ukončena kolokviem, rozpravou o problematice předmětu. Požadavkem k úspěšnému ukončení předmětu je aktivní účast na výuce a vypracování písemné práce zabývající se dilčí tématikou předmětu.
Informace učitele
Konzultace: pondělí od 9,20 - 11,00 hod. m. 508 Kontakt: rezac@econ.muni.cz
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009.