ESF:PHMAEU Marketing v EU - Informace o předmětu
PHMAEU Marketing v EU
Ekonomicko-správní fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PHMAEU/1: St 12:50–14:30 VT206, A. Klapalová
PHMAEU/2: St 8:30–10:05 VT203, A. Klapalová
PHMAEU/3: St 14:35–16:15 VT105, A. Klapalová
PHMAEU/4: Pá 7:40–9:15 VT105
PHMAEU/5: St 16:20–17:55 VT105, A. Klapalová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/70, pouze zareg.: 0/70, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/70 - Mateřské obory/plány
- Podnikové hospodářství (program ESF, M-EKM)
- Cíle předmětu
- Podnikatelské prostředí Evropské unie je vysoce konkurenční a mnoho aspektů podnikání je usměrňováno a regulováno v rámci jednotné politiky integrovaných zemí. Na druhé straně – i přes nesporný vliv globalizace a integrace – se podnikatel setkává s řadou různých národních, regionálních a lokálních specifik, které významně ovlivňují podnikatelskou činnost. Předmět je zaměřen na rozvíjení základních marketingových dovedností budoucích manažerů a pracovníků podniků vyvíjejících svou činnost v mezinárodním prostředí. Základním cílem předmětu je přiblížení si specifik marketingu na trhu EU, osvojení si různých technik marketingového managementu v mezinárodním prostředí a upozornění na zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky té-které členské země EU, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí. Cílem je také poukázat na nezbytnou schopnost každého marketéra pohybujícího se na zahraničním trhu, dívat se na svět v mnohem širších dimenzích a hledat příležitosti a zaznamenat ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí.
- Osnova
- 1 Úvod do problematiky Marketingu v EU
- 2 Prostředí Evropské unie
- 3 Kulturní prostředí EU
- 4 Kulturní dimenze a marketing v EU
- 5 Chování zákazníků na trhu EU
- 6 Mezinárodní marketingový výzkum a MIS
- 7 Marketingové strategie na trhu EU
- 8 Segmentace a positioning na trhu EU
- 9 Marketingové pojetí produktu a EU
- 10 Marketingové pojetí ceny v EU
- 11 Marketingová distribuce na trzích EU
- 12 Marketingová komunikace v EU
- 13 Veletrhy a výstavy v EU
- Literatura
- ONKVISIT, Sak a John J. SHAW. International marketing : strategy and theory. 5th ed. London: Routledge, 2008, xxiv, 710. ISBN 9780203930069. info
- MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2006, 205 s. ISBN 802471678X. info
- BRADLEY, Frank. International marketing strategy. 5th ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005, xxvii, 408. ISBN 0273686887. info
- USUNIER, Jean-Claude a Julie Anne LEE. Marketing across cultures. 4th ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005, xx, 573. ISBN 0273685295. info
- SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 272 s. ISBN 8024704226. info
- KLAPALOVÁ, Alena. Marketing v Evropské unii. první. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 111 s. ISBN 80-210-3072-0. info
- Metody hodnocení
- Semináře probíhají pravidelně v jednotlivých týdnech semestru. Předmět je ukončen formou testu na konci semestru a prezentace a obhajoby seminární práce v průběhu druhé poloviny semestru.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2008/PHMAEU