ESF:MPJ_JII2Nb Jazyk II/2 - N - Informace o předmětu
MPJ_JII2Nb Jazyk II/2 - Němčina
Ekonomicko-správní fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/4/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Helena Hušková (přednášející)
PhDr. Zdena Kuchařová Kalná (přednášející)
Mgr. Petra Sojková (přednášející)
Mgr. Jarmila Šafránková (přednášející)
PhDr. Jana Vyorálková (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdena Kuchařová Kalná
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Skoupá - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MPJ_JII2Nb/1: Po 11:05–12:45 S305, St 13:45–15:20 S305, Z. Kuchařová Kalná
MPJ_JII2Nb/2: Po 12:50–14:20 S305, St 15:30–17:05 S305, Z. Kuchařová Kalná
MPJ_JII2Nb/3: Po 11:05–12:45 MT205, St 12:00–13:35 S306, J. Šafránková, J. Vyorálková
MPJ_JII2Nb/4: Po 12:50–14:20 S313, St 13:45–15:20 S306, J. Šafránková, J. Vyorálková
MPJ_JII2Nb/5: Po 12:50–14:20 S306, St 13:45–15:20 S401, P. Sojková
MPJ_JII2Nb/6: Po 14:35–16:15 S305, St 15:30–17:05 S401, P. Sojková - Předpoklady
- Zvládnutí jazykových dovedností, které jsou obsahem předcházejících předmětů Jazyk II/A, Jazyk II/B a Jazyk II/1. Student si může ověřit své jazykové znalosti vyplněním samovyhodnocovacího online testu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Finanční podnikání (program ESF, M-HPS)
- Podnikové hospodářství (program ESF, M-EKM)
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, M-HPS)
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Jazyk II/2 navazuje na kurz Jazyk II/1 a jeho cílem je prohloubení a aktivování všech dovedností v ekonomickém jazyce, které student získal v předcházejícím kurzu. Jde zejména o schopnost prezentace odborných témat a sledování odborných diskusí, schopnost vést jednání v běžném chodu firmy a zpracování náročnějších forem firemní literatury. Po absolvování kurzu bude odborný jazyk otevřeným systémem, který bude student moci rozvíjet podle svého profesního zaměření. Předmět je ukončen písemnou a ústní zkouškou v rozsahu učiva všech čtyř semestrů jazykového programu, včetně přípravných kurzů Jazyk II/A a Jazyk II/B.
- Osnova
- Učebnice: Jazyková obchodní příprava (JOP, L 5-12), Alltagssprache Deutsch (ALLDt., L 28, 29, 27, 25, 15, 16, 22, 23, 24, 13, 14. Lekce v učebnici na sebe nenavazují, předmět je strukturován tak, aby byla zachována tematická návaznost, proto jsou probírány v tomto pořadí). 1. L 5 (JOP) A.Vorbereitung eines Vertrags B. Der Vertrag
- 2. L 6 (JOP) A. Eine Anfrage B. Das Angebot
- 3. C. Ein Lizenzvertrag L 28 Von der Anfrage zum Angebot (ALLDt.) Auswahl an Übungen
- 4. L 7 (JOP) A. Zahlungsbedingungen B. Versandanzeige L 29 Zahlungsbedingungen (ALLDt.) 29.1 Fragen zum Text, 29.2 29.7 Übungen zur Lexik und Stilistik
- 5. L 7 (JOP) C. Mahnung L 8 (JOP) A. Reklamation
- 6. L 9 (JOP) A. In der Zimmervermittlung B. Auskunft in einer fremden Stadt
- 7. L 10 (JOP) A. Frauen sind oft bessere Unternehmer B. Organisierung einer Konferenz
- 8. L 10 (JOP) C. Begrüung auf einer Konferenz oder Tagung D. Gute Manieren helfen auf der Karriereleiter
- 9. L 11 (JOP) A. Ein Stellenangebot B. Hallo, ich bin die Neue
- 10. L 11 (JOP) C. Im Büro der Zukunft D. Auch bei Hitze korrekt gekleidet
- 11. L 12 (JOP) A. Rund um die Messe B. Was ist AUMA
- 12. L 27 Messekosten (ALLDt.) 27.1 Fragen zum Text, 27.2 27. 5 kommunikative Übungen zum Thema Messebeteiligung, 27.8 Hörverstehen Am Messestand, 27. 10 27. 11 Produktpräsentation
- 13. L 25 Marketing und Werbung (ALLDt.) 25. 1 Fragen zum Text, 25.2 25 . 4 Übungen zur Grammatik und Lexik 25. 5 Vertriebswege Aufgaben, 25.6 Wortbildung zum Thema, 25. 7 Hörverstehen : Der Absatz stagniert
- 14. L 25 Marketing und Werbung (ALLDt.) 25. 8 Hörverstehen: Werbung, 25.9 Rollenspiele, 25. 11 Ihre Stellungnahme zur Werbung, 25. 12 25. 13 lexikalische Übungen, 25.14 Text: Bannerwerbung
- 15. L 15 Die Computerwelt (ALLDt.) 15. 1 15. 2 , Text, Fragen zum Text, 15. 3 15. 6 kommunikative Aufgaben zum Thema Umgang mit dem Computer, 15.7, 15.10 Hörverstehen: Was ist passiert, der PC erleichtert die Arbeit
- 16. L 16 Man kann in wenigen Minuten um die Welt surfen (ALLDt.) 16.1 16.2 Textu und Fragen, 16. 2 Wichtige Internet-Begriffe, 16. 4 16. 5 Übungen zur Grammatik, 16.6 Hörverstehen : Im Internetcafé
- 17. L 16 Man kann in wenigen Minuten um die Welt surfen (ALLDt.) 16.7 Rollenspiele und Diskussion Internet Pro und Contra 16. 8 16. 9 E-mail , 16. 10 16. 11 Ihre Meinung zum Thema Internet, Text
- 18. L 22 Rechtsformen von Unternehmen (ALLDt.) 22.1 Dialog, 22.2 Begriffe erläutern, 22.3 Abkürzungen erklären
- 19. L 22 Rechtsformen von Unternehmen (ALLDt.) 22.4 Text Unternehmensformen, Lücken ergänzen, 22.5 22.7 Übungen zur Grammatik 22. 9 Text: Handy-Firmen im Höhenflug, Fragen zum Text
- 20. L 23 Wachstum auf dem Weltmarkt (ALLDt.) 23.1 23. 2 Text und Aufgaben, 23.4 Eine Firma gründen , 23. 5 23. 7 kommunikative Aufgaben zum Thema : eine Firma gründen, leiten und finanzieren
- 21. L 23 Wachstum auf dem Weltmarkt (ALLDt.) 23. 8 Eine Firma versichern, 23.9 Eine Firma in der Krise: mögliche Lösungen vorschlagen 23. 11 Firmenpräsentation, 23.12 Hörverstehen, 23.14 Unternehmensnachrichten - Lesen
- 22. L 24 Zeit und Raum spielen keine Rolle mehr (ALLDt.) 24.1Fragen zum Text, 24.2 Hören: Das Web ist mehr als eine Spardose, 24.3 Übung zur Lexik, 24.4 Unternehmenskultur Text
- 23. L 24 Zeit und Raum spielen keine Rolle mehr (ALLDt.) 24.5 kommunikative Aufgabe Eigenschaften, 24.6 Begriffe zum Thema Arbeitszeit, Urlaub, 24. 7 24. 9 lexikalische Übungen, 24. 10 24. 12 Hören und Aufgaben zum Hörverstehen, 24. 13 Rollenspiele, Text: E-Commerce 24. L 13 Das Sparbuch die laufende Reserve (ALLDt.) 13.1 Richtig-Falsch Aufgaben zum Text, 13. 2 Fragen zum Text, 13.4 13.9 Übungen zur Lexik
- 25. L 13 Das Sparbuch die laufende Reserve (ALLDt.) 13.10 Online-Banking, Lücketext, 13.12 Hörverstehen, 13.3 Rollenspiele Text: Der Euro L 14 Informationen und Medien (ALLDt.) 14.1 Fragen zum Text, 14.2 14.3 Aufgaben zum Text
- 26. L 14 Informationen und Medien ( ALLDt.) 14. 6 Wortfeld Fernsehen, 14. 9 Lexik zum Thema erweitern, 14.11 Die deutsche Welle Text und Aufgaben, 14. 12 Rollenspiele Text: Computer und TV kämpfen um neue Multimediawelt JOP - Jazyková obchodní průprava ALLDt. Alltagssprache Deutsch
- Literatura
- Metody hodnocení
- Seminární forma výuky, požadavky k ukončení předmětu a připuštění ke zkoušce: 80% aktivní účast na seminářích, soustavná průběžná příprava, vypracování zadaných úkolů, seminární práce - sada 3 obchodních dopisů podle vlastního výběru. Zkouška v programově povinném předmětu JII/2 se skládá z písemné a ústní části: Písemná zkouška se skládá ze čtyř subtestů - poslech, čtení s porozuměním, slovní zásoba, gramatické struktury, překlad z mateřštiny do cizího jazyka bez pomocí slovníku. Při ústní zkoušce si volí student 2 témata a je zkoušen ze čtení s porozuměním, podá krátký výklad o tématu a reaguje na otázky učitele.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2009/MPJ_JII2Nb