ESF:MPJ_JII2Nb Jazyk II/2 - N - Informace o předmětu
MPJ_JII2Nb Jazyk II/2 - Němčina
Ekonomicko-správní fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/4/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jiřina Hrbáčková (přednášející)
PhDr. Helena Hušková (přednášející)
PhDr. Zdena Kuchařová Kalná (přednášející)
PhDr. Marie Mészárosová (přednášející)
Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Sojková (přednášející)
Mgr. Jarmila Šafránková (přednášející)
PhDr. Jana Vyorálková (přednášející) - Garance
- PhDr. Helena Hušková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Skoupá - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MPJ_JII2Nb/01: Po 11:05–12:45 S305, St 13:45–15:20 S305, Z. Kuchařová Kalná
MPJ_JII2Nb/02: Po 12:50–14:20 S305, St 15:30–17:05 S305, Z. Kuchařová Kalná
MPJ_JII2Nb/03: Po 11:05–12:45 MT205, St 12:00–13:35 S306, J. Šafránková, J. Vyorálková
MPJ_JII2Nb/04: Po 12:50–14:20 S313, St 13:45–15:20 S306, J. Šafránková, J. Vyorálková
MPJ_JII2Nb/05: Po 12:50–14:20 VT314, St 13:45–15:20 S401, P. Sojková
MPJ_JII2Nb/06: Po 14:35–16:15 S305, St 15:30–17:05 S401, P. Sojková - Předpoklady
- (! PJII2Nb Jazyk II/2 - N )
Zvládnutí jazykových dovedností, které jsou obsahem předcházejících předmětů Jazyk II/A, Jazyk II/B a Jazyk II/1. Student si může ověřit své jazykové znalosti vyplněním samovyhodnocovacího online testu. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 167 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/167, pouze zareg.: 0/167, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/167 - Mateřské obory/plány
- Finanční podnikání (program ESF, M-HPS)
- Podnikové hospodářství (program ESF, M-EKM)
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, M-HPS)
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Jazyk II/2 navazuje na kurz Jazyk II/1 a jeho cílem je prohloubení a aktivování všech dovedností v ekonomickém jazyce, které student získal v předcházejícím kurzu.
Jde zejména o schopnost prezentace odborných témat a sledování odborných diskusí, schopnost vést jednání v běžném chodu firmy a zpracování náročnějších forem firemní literatury.
Po absolvování kurzu by studenti měli dosáhnout úrovně B2 v souladu s evropským referenčním rámcem pro jazyky.
Odborný jazyk bude otevřeným systémem, který bude student moci rozvíjet podle svého profesního zaměření.
Předmět je ukončen písemnou a ústní zkouškou v rozsahu učiva všech čtyř semestrů jazykového programu, včetně přípravných kurzů Jazyk II/A a Jazyk II/B. - Osnova
- Učebnice: Jazyková obchodní příprava (JOP, L 5-12), Alltagssprache Deutsch (ALLDt., L 28, 29, 27, 25, 15, 16, 22, 23, 24, 13, 14. Lekce v učebnici na sebe nenavazují, předmět je strukturován tak, aby byla zachována tematická návaznost, proto jsou probírány v tomto pořadí). 1. L 5 (JOP) A.Vorbereitung eines Vertrags B. Der Vertrag
- 2. L 6 (JOP) A. Eine Anfrage B. Das Angebot
- 3. C. Ein Lizenzvertrag L 28 Von der Anfrage zum Angebot (ALLDt.) Auswahl an Übungen
- 4. L 7 (JOP) A. Zahlungsbedingungen B. Versandanzeige L 29 Zahlungsbedingungen (ALLDt.) 29.1 Fragen zum Text, 29.2 29.7 Übungen zur Lexik und Stilistik
- 5. L 7 (JOP) C. Mahnung L 8 (JOP) A. Reklamation
- 6. L 9 (JOP) A. In der Zimmervermittlung B. Auskunft in einer fremden Stadt
- 7. L 10 (JOP) A. Frauen sind oft bessere Unternehmer B. Organisierung einer Konferenz
- 8. L 10 (JOP) C. Begrüung auf einer Konferenz oder Tagung D. Gute Manieren helfen auf der Karriereleiter
- 9. L 11 (JOP) A. Ein Stellenangebot B. Hallo, ich bin die Neue
- 10. L 11 (JOP) C. Im Büro der Zukunft D. Auch bei Hitze korrekt gekleidet
- 11. L 12 (JOP) A. Rund um die Messe B. Was ist AUMA
- 12. L 27 Messekosten (ALLDt.) 27.1 Fragen zum Text, 27.2 27. 5 kommunikative Übungen zum Thema Messebeteiligung, 27.8 Hörverstehen Am Messestand, 27. 10 27. 11 Produktpräsentation
- 13. L 25 Marketing und Werbung (ALLDt.) 25. 1 Fragen zum Text, 25.2 25 . 4 Übungen zur Grammatik und Lexik 25. 5 Vertriebswege Aufgaben, 25.6 Wortbildung zum Thema, 25. 7 Hörverstehen : Der Absatz stagniert
- 14. L 25 Marketing und Werbung (ALLDt.) 25. 8 Hörverstehen: Werbung, 25.9 Rollenspiele, 25. 11 Ihre Stellungnahme zur Werbung, 25. 12 25. 13 lexikalische Übungen, 25.14 Text: Bannerwerbung
- 15. L 15 Die Computerwelt (ALLDt.) 15. 1 15. 2 , Text, Fragen zum Text, 15. 3 15. 6 kommunikative Aufgaben zum Thema Umgang mit dem Computer, 15.7, 15.10 Hörverstehen: Was ist passiert, der PC erleichtert die Arbeit
- 16. L 16 Man kann in wenigen Minuten um die Welt surfen (ALLDt.) 16.1 16.2 Textu und Fragen, 16. 2 Wichtige Internet-Begriffe, 16. 4 16. 5 Übungen zur Grammatik, 16.6 Hörverstehen : Im Internetcafé
- 17. L 16 Man kann in wenigen Minuten um die Welt surfen (ALLDt.) 16.7 Rollenspiele und Diskussion Internet Pro und Contra 16. 8 16. 9 E-mail , 16. 10 16. 11 Ihre Meinung zum Thema Internet, Text
- 18. L 22 Rechtsformen von Unternehmen (ALLDt.) 22.1 Dialog, 22.2 Begriffe erläutern, 22.3 Abkürzungen erklären
- 19. L 22 Rechtsformen von Unternehmen (ALLDt.) 22.4 Text Unternehmensformen, Lücken ergänzen, 22.5 22.7 Übungen zur Grammatik 22. 9 Text: Handy-Firmen im Höhenflug, Fragen zum Text
- 20. L 23 Wachstum auf dem Weltmarkt (ALLDt.) 23.1 23. 2 Text und Aufgaben, 23.4 Eine Firma gründen , 23. 5 23. 7 kommunikative Aufgaben zum Thema : eine Firma gründen, leiten und finanzieren
- 21. L 23 Wachstum auf dem Weltmarkt (ALLDt.) 23. 8 Eine Firma versichern, 23.9 Eine Firma in der Krise: mögliche Lösungen vorschlagen 23. 11 Firmenpräsentation, 23.12 Hörverstehen, 23.14 Unternehmensnachrichten - Lesen
- 22. L 24 Zeit und Raum spielen keine Rolle mehr (ALLDt.) 24.1Fragen zum Text, 24.2 Hören: Das Web ist mehr als eine Spardose, 24.3 Übung zur Lexik, 24.4 Unternehmenskultur Text
- 23. L 24 Zeit und Raum spielen keine Rolle mehr (ALLDt.) 24.5 kommunikative Aufgabe Eigenschaften, 24.6 Begriffe zum Thema Arbeitszeit, Urlaub, 24. 7 24. 9 lexikalische Übungen, 24. 10 24. 12 Hören und Aufgaben zum Hörverstehen, 24. 13 Rollenspiele, Text: E-Commerce 24. L 13 Das Sparbuch die laufende Reserve (ALLDt.) 13.1 Richtig-Falsch Aufgaben zum Text, 13. 2 Fragen zum Text, 13.4 13.9 Übungen zur Lexik
- 25. L 13 Das Sparbuch die laufende Reserve (ALLDt.) 13.10 Online-Banking, Lücketext, 13.12 Hörverstehen, 13.3 Rollenspiele Text: Der Euro L 14 Informationen und Medien (ALLDt.) 14.1 Fragen zum Text, 14.2 14.3 Aufgaben zum Text
- 26. L 14 Informationen und Medien ( ALLDt.) 14. 6 Wortfeld Fernsehen, 14. 9 Lexik zum Thema erweitern, 14.11 Die deutsche Welle Text und Aufgaben, 14. 12 Rollenspiele Text: Computer und TV kämpfen um neue Multimediawelt JOP - Jazyková obchodní průprava ALLDt. Alltagssprache Deutsch
- Literatura
- Výukové metody
- Předmět je vyučován formou semináře.
- Metody hodnocení
- Požadavky k ukončení předmětu a připuštění ke zkoušce:
80% aktivní účast na seminářích,
soustavná průběžná příprava, vypracování zadaných úkolů,
seminární práce - sada 3 obchodních dopisů podle vlastního výběru.
Zkouška v programově povinném předmětu JII/2 se skládá z písemné a ústní části:
Písemná zkouška se skládá ze čtyř subtestů - poslech, čtení s porozuměním, slovní zásoba, gramatické struktury, překlad z mateřštiny do cizího jazyka bez pomocí slovníku.
Při ústní zkoušce si volí student 2 témata a je zkoušen ze čtení s porozuměním, podá krátký výklad o tématu a reaguje na otázky učitele. - Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2010/MPJ_JII2Nb