PVEKMA Ekonomika kultury a masmédií

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2006
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Alan Yaffe (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh
St 8:30–10:05 P304
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PVEKMA/1: St 10:15–11:00 P304, F. Svoboda, S. Škarabelová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 47 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/47, pouze zareg.: 0/47, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/47
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů;
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Ekonomika kultury a masmédií (PVEKMA) Předmět má specializační charakter. Jeho koncepce vychází z předpokladu, e studenti zvládli problematiku přednáenou v předmětech Teorie veřejného sektoru, Ekonomika veřejného sektoru a Ekonomika neziskových organizací. Obecná problematika ekonomiky kultury a masmédií tvoří hlavní náplň přednáek, struktura seminářů pak umoní seznámení se s jednotlivými kulturními a masmediálními institucemi v praxi. Při rozboru typických kulturních a masmediálních institucí je věnována pozornost jejich poslání, jejich roli ve společnosti, specifičnosti jimi produkovaných statků, národohospodářským souvislostem, politice státu vůči nim, jejich institucionální struktuře a systému řízení, organizaci a řízení jednotlivých institucí, monostem jejich vícezdrojového financování, jejich právnímu zakotvení, současným problémům spojeným se změnami jejich právněhospodářských forem. Vechny tematické okruhy jsou pojaty ve svém vývoji a dokumentovány mezinárodními komparacemi.
Osnova
  • POZOR – JEN pro tento semestr (pozdim 2006) změna: Předmět bude vyučován jak v češtině (Simona Škarabelová), tak i v agličtině (Fulbright profesor Alan Yaffe), za 5 kreditů, v následující struktuře: viz Osnova anglicky
Literatura
  • Bourdie, P. O televizi. 1. vyd. Brno: Doplněk 2002, ISBN 80-7239-122-4
  • Lévy, P. Kyberkultura. 1. vyd. Praha: Karolinum 2000, ISBN 80-246-0109-5
  • McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. 1. vyd. Brno: Jota 2000, ISBN 80-7217-128-3
  • Krbová, J. Vybrané obory kultury a masmédií. Organizace, právní prostředí a financování. 1. vyd.Praha: VE 2002, ISBN 80-245-0287-9
  • Aglická literatura dostupná v knihovně k tomuto kursu, bude upřesněno.
  • REKTOŘÍK, Jaroslav. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-60-2. info
  • HAMERNÍKOVÁ, Bojka. Kultura a masmédia v tržních podmínkách. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1995, 207 s. ISBN 8070798572. info
Metody hodnocení
Prvních 8 x 3 hodiny přednášky, zbytek semináře. Zkouška: kombinace obhajoby případové studie a písemného testu Případová studie – ze života brněnských kulturních institucí, zpracovaná ve skupině s max. 5ti studenty, česky i anglicky, obhájená ústně anglicky během zápočtového týdne. Písemný test – znalostní, část otázek v češtině, část v angličtině, multiplechoice test, během termínů ve zkouškovém období.
Informace učitele
Výše uvedená změna platí JEN pro semestr pozdim 2006!!!
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008.