ESF:BKV_MVVS Marketing ve VS - Informace o předmětu
BKV_MVVS Marketing ve veřejném sektoru
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Kociánová - Rozvrh
- So 24. 10. 16:20–19:35 P103
- Předpoklady
- Předmět je určen pro kombinované bakalářské studenty oboru Veřejná ekonomika a správa a Management v kultuře.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika a řízení nestátních neziskových organizací (program ESF, B-HPS)
- Management v kultuře (program FF, N-OT)
- Veřejná ekonomika a správa (program ESF, N-HPS)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na poznatky získané studiem předmětů Veřejná ekonomie a Ekonomika veřejného sektoru. Cílem předmětu je vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje marketingové komunikaci, a to s akcentem na reklamu a sponzorství. Pozornost je věnována také fundraisingu jako základnímu nástroji k získávání zdrojů pro činnost neziskových organizací, okrajově pak také novým trendům v řízení veřejných institucí, a konečně i strategickému plánování, tak významnému při řízení jakékoli organizace, tedy i té působící ve veřejném sektoru. Cílem předmětu je osvojit si základní marketingové dovednosti při přípravě podkladů marketingového plánování (POT).
- Osnova
- Tématický plán tutoriálu:
- Informace o zakončení předmětu, literatura a časový plán.
- Aktivní příprava na zpracování POTu - týmová práce na okruzích:
- Matice šíře sortimentu
- Positioning a Repositioning
- SWOT analýza vybrané organizace
- Marketingové strategické plánování - Ansoffova matice
- Komunikační audit
- Mediální plán
- Fundraisingový audit
- Plán sponzorství
- Literatura
- Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.
- REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. 2. aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2007, 187 s. ISBN 9788086929255. info
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
- SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
- HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
- Metody hodnocení
- Závěrečný on-line písemný test a závěrečná práce, resp. POT u vybrané organizace veřejného sektoru.
Struktura POTu:
Matice šíře sortimentu
Positioning a Repositioning
SWOT analýza vybrané organizace
Marketingové strategické plánování - Ansoffova matice
Komunikační audit
Mediální plán
Fundraisingový audit
Plán sponzorství - Informace učitele
- Tutoriál je rozvrhově organizován do jednoho čtyřhodinového bloku. Studentům představena struktura kurzu, požadavky na absolvování a způsob vzájemné komunikace během semestru.
Tutorial is scheduled in one four-hour block. Students learn about the structure of the course, requirements for passing the course and the way of mutual communication during the semester. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět KVMVS2,PVMAVS.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2009/BKV_MVVS