BKV_MVVS Marketing ve veřejném sektoru

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Jana Biskupová
Dodavatelské pracoviště: Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Ne 5. 10. 11:05–15:20 P104, So 25. 10. 16:20–19:35 P103, Ne 9. 11. 16:20–19:35 P103
Předpoklady
((! KVMVS2 Marketing ve VS II. )&&(! PVMAVS Marketing ve VS II. ))
Předmět je určen pro kombinované bakalářské studenty oboru Veřejná ekonomika a správa a Management v kultuře.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na poznatky získané studiem předmětů Veřejná ekonomie a Ekonomika veřejného sektoru. Cílem předmětu je vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje marketingové komunikaci, a to s akcentem na reklamu a sponzorství. Pozornost je věnována také fundraisingu jako základnímu nástroji k získávání zdrojů pro činnost neziskových organizací, okrajově pak také novým trendům v řízení veřejných institucí, a konečně i strategickému plánování, tak významnému při řízení jakékoli organizace, tedy i té působící ve veřejném sektoru. Cílem předmětu je osvojit si základní marketingové dovednosti při přípravě podkladů marketingového plánování (POT).
Osnova
  • Tématický plán tutoriálu:
  • Informace o zakončení předmětu, literatura a časový plán.
  • Aktivní příprava na zpracování POTu - týmová práce na okruzích:
  • Analýzy vnějšího prostředí
  • Analýzy vnitřního prostředí
  • SWOT analýza vybrané organizace + aktuální cíle (SMART), příp. redefinice poslání organizace + výběr strategie
  • Politiky:Komunikační audit
  • Mediální plán nebo Komunikační kampaň
  • Fundraisingový audit
  • Plán sponzorství
  • Akční plány
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, Philip a Alan R. ANDREASEN. Strategic marketing for nonprofit organizations. 6th ed. Upper Saddle River: Prentice-Hall, 2003, vii, 536. ISBN 013041977X. info
  • KOTLER, P. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6. info
    doporučená literatura
  • Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
    neurčeno
  • REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. 2. aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2007, 187 s. ISBN 9788086929255. info
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
Výukové metody
tutorial, týmová práce ve skupinách
Metody hodnocení
Závěrečný on-line písemný test a závěrečná práce, resp. POT u vybrané organizace veřejného sektoru.
Struktura POTu:
Analýzy vnějšího prostředí
Analýzy vnitřního prostředí
SWOT analýza vybrané organizace + aktuální cíle (SMART), příp. redefinice poslání organizace + výběr strategie
Politiky:Komunikační audit
Mediální plán nebo Komunikační kampaň
Fundraisingový audit
Plán sponzorství
Akční plány
Informace učitele
Tutoriál je rozvrhově organizován do tří čtyřhodinových bloků. Studentům je představena struktura kurzu, požadavky na absolvování, procvičování nástrojů marketingového plánování potřebných k sepsání POTu, stejně jako způsob vzájemné komunikace během semestru.
Tutorial is scheduled in thre four-hour blocks. Students learn about the structure of the course, requirements for passing the course and the way of mutual communication during the semester.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět KVMVS2,PVMAVS.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studia ekonomických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky (CZ.1.07/2.2.00/28.0227)", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.