ESF:MKH_MAR2 Marketing 2 - Informace o předmětu
MKH_MAR2 Marketing 2
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Pá 22. 9. 12:50–16:15 P104, Pá 6. 10. 16:20–19:35 P104, Pá 10. 11. 16:20–19:35 P104, Pá 8. 12. 12:50–16:15 P104
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Cíle předmětu
- Předmět Marketing 2 se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace. Speciální pozornost je také věnována procesu tvorby komunikační kampaně.
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- popsat jednotlivé prvky propagace včetně výhod propojení některých nástrojů propagace s customer relationship managementem;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;
- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku. - Osnova
- Předmět se skládá ze 4 bloků výuky (setkání) a samostudia. Na setkáních budou do větší hloubky probírána vybraná témata. Ostatní témata budou předmětem samostudia. Na setkáních budou také obhajovány POTy.
- Literatura
- povinná literatura
- KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 9788024735412. info
- KAŠPAROVÁ, Klára. Cvičebnice do předmětu Marketing 2. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015. info
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- doporučená literatura
- TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
- KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 9788024714813. info
- FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění : jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 214 s. ISBN 9788024739267. URL info
- SANTLEROVÁ, Květoslava. Telemarketing v praxi : jak profesionálně telefonovat se zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 222 s. ISBN 9788024715360. info
- NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003, xxxiv, 604. ISBN 8072268384. info
- KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 159 s. ISBN 9788024744803. URL info
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Translated by Martin Machek - Tomáš Juppa. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 9788024741505. URL info
- Výukové metody
- Přímá výuka je rozdělena do 4 setkání (obsah jednotlivých setkání viz výše). Obsah prvního setkaní a vždy první poloviny dalších setkání je založen na výukové metodě přednáška (konkrétně na slovní a diskusní metodě výuky). Druhá polovina druhého a následných setkání je založena výukové metodě seminář (konkrétně na situační a inscenační metodě výuky), což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích projektů jednotlivých týmů se navíc využívá mechanismu nápodoby.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemným testem, k němuž je připuštěn pouze ten, kdo splnil níže uvedené požadavky.
Povinností studentů je vypracovat a prezentovat 1 teamový POT za semestr (podrobnější informace k obsahu a jednotlivým tématům POTu jsou uvedeny v interaktivních osnovách na ISu). Na jednotlivá témata POTu se mohou studenti přihlásit na prvním setkání či následně prostřednictvím e-mailu (e-mail na učilete: klarad@econ.muni.cz). Nedodržení termínů prezentace bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Požadované materiály pro jednotlivá kola POTu se odevzdávají do Odevzdávárny ve stanovené dny. Nedodržení termínů odevzdání je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. K závěrečnému testu budou připuštění jen ti, kteří z POTu obdrželi hodnocení v rozmezí 60-100 %.
Zkouškový písemný test a konečné hodnocení:
- podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání a prezentování POTU v obou kolech;
- podmínkou připuštění ke zkoušce je získání hodnocení POTu v rozmezí 60-100 %;
- podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů;
- závěrečná známka z předmětu je stanovena váženým průměrem hodnocení závěrečného testu (rozmezí 60-100 %, váha 0,6) a POTu (rozmezí 60-100 %, váha 0,4).
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro připuštění ke zkoušce je třeba vypracovat, odevzdat a prezentovat zadaný POT
Předmět je vyučován každoročně.
Přednášky jsou dostupné online a ze záznamu.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2017/MKH_MAR2