ESF:MKH_MAR2 Marketing 2 - Informace o předmětu
MKH_MAR2 Marketing 2
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- So 21. 9. 16:20–19:35 P201, So 19. 10. 16:20–19:35 P201, Ne 24. 11. 16:20–19:35 P201, So 30. 11. 12:50–16:15 P201, So 14. 12. 8:30–11:50 P201
- Předpoklady
- ! KHMA2 Marketing II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Cíle předmětu
- Předmět Marketing II. se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing I. a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, customer relationship management a na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace.
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- popsat jednotlivé prvky propagace včetně výhod propojení některých nástrojů propagace s customer relationship managementem;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;
- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku. - Osnova
- Předmět se skládá z pěti bloků výuky (setkání) a samostudia. Obsah příslušných částí je specifikován níže :
- První blok:
- - komunikační modely;
- - integrovaná marketingová komunikace;
- - direct marketing;
- Druhý blok:
- - public relations;
- - prezentace strategického komunikačního plánu na 1. téma - 1. kolo;
- Třetí blok:
- - podpora prodeje, 3D reklama;
- - prezentace strategického komunikačního plánu na 2. téma - 1. kolo;
- Čtvrtý blok:
- - reklama
- - prezentace strategického komunikačního plánu na 1. téma - 2. kolo;
- Pátý blok:
- - modely hierarchie účinků;
- - prezentace strategického komunikačního plánu na 2. téma - 2. kolo;
- V rámci samostudia musí student nastudovat dle pokynů v interaktivních osnovách a z dalších materiálů určených učitelem níže uvedená témata:
- - veletrhy a výstavy, event marketing;
- - customer relationship management/marketing;
- - řízení značky;
- - společenská odpovědnost podniku.
- Literatura
- povinná literatura
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- Průvodce studiem
- doporučená literatura
- TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
- KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 9788024714813. info
- BUTTLE, Francis. Customer relationship management : concepts and tools. 1st ed. Amsterdam: Elsevier, 2004, xviii, 359. ISBN 075065502X. info
- FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009, 195 s. ISBN 9788024726786. info
- SANTLEROVÁ, Květoslava. Telemarketing v praxi : jak profesionálně telefonovat se zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 222 s. ISBN 9788024715360. info
- NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003, xxxiv, 604. ISBN 8072268384. info
- Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
- KAŠPAROVÁ, Klára. Reportování o společenské odpovědnosti podniku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 188 s. ISBN 978-80-210-5694-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5694-2011. Munishop Munispace info
- Výukové metody
- Přímá výuka je rozdělena do pěti setkání (obsah jednotlivých setkání viz výše). Obsah prvního setkaní a vždy první poloviny dalších setkání je založen na výukové metodě přednáška (konkrétně na slovní a diskusní metodě výuky). Druhá polovina druhého a následných setkání je založena výukové metodě seminář (konkrétně na situační a inscenační metodě výuky), což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích projektů jednotlivých teamů se navíc využívá mechanismu nápodoby.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemným testem, k němuž je připuštěn pouze ten, kdo splnil níže uvedené požadavky.
Povinností studentů je vypracovat a prezentovat 1 teamový POT za semestr (podrobnější informace k obsahu a jednotlivým tématům POTu jsou uvedeny v interaktivních osnovách na ISu). Na jednotlivá témata POTu se mohou studenti přihlásit na prvním setkání či následně prostřednictvím e-mailu (e-mail na učilete: klarad@econ.muni.cz). Nedodržení termínů prezentace bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Požadované materiály pro jednotlivá kola POTu se odevzdávají do Odevzdávárny ve stanovené dny. Nedodržení termínů odevzdání je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Teamy (resp. jednotlivci v prezentujícím teamu) mohou za POT obdržet zmámku A-F. K závěrečnému testu budou připuštění jen ti, kteří z POTu obdrželi známku A-E.
Zkouškový písemný test a konečné hodnocení:
- podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání a prezentování POTU v obou kolech;
- podmínkou připuštění ke zkoušce je získání známky A-E z POTu;
- podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů;
- závěrečná známka z předmětu je dána průměrem známky z POTu a známky ze závěrečného testu. Zaokrouhluje se vždy směrem nahoru;
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro připuštění ke zkoušce je třeba vypracovat, odevzdat a prezentovat zadaný POT
Předmět je vyučován každoročně.
Nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět KHMA2. - Informace k inovaci předmětu
- Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studia ekonomických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky (CZ.1.07/2.2.00/28.0227)", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2013/MKH_MAR2