ESF:CKH_ZAMO Základy marketingu v obchodě - Informace o předmětu
CKH_ZAMO Základy marketingu v obchodě
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 20 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Čt 14. 11. 8:00–11:40 S315, 13:00–16:40 S315, Út 14. 1. 8:00–11:40 S315, St 15. 1. 8:00–11:40 S315, 13:00–16:40 S315, Út 11. 2. 10:00–11:40 S315
- Předpoklady
- (TYP_STUDIA(C) && OBOR(EMAOB))
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika a management v obchodě - dm drogerie markt (program ESF, C-PMA)
- Cíle předmětu
- Předmět je úvodem do marketingu. Jeho cílem je vybavit studenty takovými znalostmi a dovednostmi, aby byli po absolvování kurzu schopni samostatně realizovat jednotlivé části procesu tvorby marketingového plánu.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- provést analýzu prostředí vzhledem ke stanovenému marketingovému cíli;
- identifikovat personu a propojit informace o ní s dalšími návaznými kroky při tvorbě marketingového plánu;
- převést výsledky analýzy do marketingové strategie a konkrétních taktik zvoleného marketingového mixu;
- sestavit marketingový plán;
- vytvořit klientský brief pro marketingovou agenturu a posoudit kvalitu jí odevzdané práce. - Osnova
- - Úvod do marketingu (vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, problematika marketingového mixu – 4P, 7P vs 4C);
- - Trendy v marketingu;
- - Analýza prostředí (faktory tvořící prostředí podniku, metody jeho analýzy, definice trhu);
- - Marketingový výzkum (význam marketingového výzkumu, jeho postavení v rámci analýzy prostředí, jednotlivé typy výzkumů a jejich (ne)výhody, metody a techniky, výběr vzorku);
- - Cílený marketing (segmentace, targeting, positioning);
- - Persona;
- - Nákupní chování zákazníka (modely a typy nákupní chování zákazníka, psychologické faktory ovlivňující nákupní rozhodování, customer journey);
- - Zákaznická spokojenost a loajalita;
- - Produkt (identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, sortiment, značka a značková politika, životní cyklus produktu, metody analýzy portfolia);
- - Cena (faktory ovlivňující způsob stanovení ceny, metody stanovení ceny, cenové strategie);
- - Distribuce (marketingová distribuční cesta, její úrovně a typy, uspořádání prodejní plochy);
- - Propagace (jednotlivé nástroje);
- - Marketingový plán (objasnění důležitosti, struktura, klientský brief).
- Literatura
- povinná literatura
- FORET, Miroslav, Klára KAŠPAROVÁ, Michael DOLEŽAL a Radoslav ŠKAPA. Marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 166 s. ISBN 80-210-3500-5. info
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15 global edition. Boston: Pearson, 2016, 714, 14. ISBN 9781292092621. info
- doporučená literatura
- KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 9788024742083. info
- LUKÁŠOVÁ, Růžena a kol. Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2009, 118 s. ISBN 978-80-210-5112-6. info
- BERMAN, B. R. a J. R. EVANS. Retail Management: A Strategic Approach. Harlow: Pearson Education Limited, 2018. ISBN 978-0-13-379684-1. info
- Výukové metody
- Přímá výuka je rozdělena do tří setkání. Obsah setkání je založen na výukové metodě seminář.
- Metody hodnocení
- Závěrečný písemný test složený z otázek s uzavřenými odpovědmi.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2019/CKH_ZAMO