CKH_ZAMO Základy marketingu v obchodě

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2021
Rozsah
20 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (přednášející)
Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Út 9. 11. 10:00–11:40 S315, St 10. 11. 8:00–11:40 S315, Čt 11. 11. 14:20–16:00 S315, Út 11. 1. 8:00–11:40 S315, St 12. 1. 8:00–11:40 S315, Čt 13. 1. 8:00–11:40 S315, Út 8. 2. 10:00–11:40 S315
Předpoklady
(TYP_STUDIA(C) && OBOR(EMAOB))
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je úvodem do marketingu. Jeho cílem je vybavit studenty takovými znalostmi a dovednostmi, aby byli po absolvování kurzu schopni samostatně realizovat jednotlivé části procesu tvorby marketingového plánu.
Výstupy z učení
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- provést analýzu prostředí vzhledem ke stanovenému marketingovému cíli;
- identifikovat personu a propojit informace o ní s dalšími návaznými kroky při tvorbě marketingového plánu;
- převést výsledky analýzy do marketingové strategie a konkrétních taktik zvoleného marketingového mixu;
- sestavit marketingový plán;
- vytvořit klientský brief pro marketingovou agenturu a posoudit kvalitu jí odevzdané práce.
Osnova
  • - Úvod do marketingu (vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, problematika marketingového mixu – 4P, 7P vs 4C);
  • - Trendy v marketingu;
  • - Analýza prostředí (faktory tvořící prostředí podniku, metody jeho analýzy, definice trhu);
  • - Marketingový výzkum (význam marketingového výzkumu, jeho postavení v rámci analýzy prostředí, jednotlivé typy výzkumů a jejich (ne)výhody, metody a techniky, výběr vzorku);
  • - Cílený marketing (segmentace, targeting, positioning);
  • - Persona;
  • - Nákupní chování zákazníka (modely a typy nákupní chování zákazníka, psychologické faktory ovlivňující nákupní rozhodování, customer journey);
  • - Zákaznická spokojenost a loajalita;
  • - Produkt (identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, sortiment, značka a značková politika, životní cyklus produktu, metody analýzy portfolia);
  • - Cena (faktory ovlivňující způsob stanovení ceny, metody stanovení ceny, cenové strategie);
  • - Distribuce (marketingová distribuční cesta, její úrovně a typy, uspořádání prodejní plochy);
  • - Propagace (jednotlivé nástroje);
  • - Marketingový plán (objasnění důležitosti, struktura, klientský brief).
Literatura
    povinná literatura
  • FORET, Miroslav, Klára KAŠPAROVÁ, Michael DOLEŽAL a Radoslav ŠKAPA. Marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 166 s. ISBN 80-210-3500-5. info
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15 global edition. Boston: Pearson, 2016, 714, 14. ISBN 9781292092621. info
    doporučená literatura
  • KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 9788024742083. info
  • LUKÁŠOVÁ, Růžena a kol. Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2009, 118 s. ISBN 978-80-210-5112-6. info
  • BERMAN, B. R. a J. R. EVANS. Retail Management: A Strategic Approach. Harlow: Pearson Education Limited, 2018. ISBN 978-0-13-379684-1. info
Výukové metody
Přímá výuka je rozdělena do tří setkání. Obsah setkání je založen na výukové metodě seminář.
Metody hodnocení
Závěrečný písemný test složený z otázek s uzavřenými odpovědmi.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2023.