PV266 Game Development II
Fakulta informatikyjaro 2025
- Rozsah
- 0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 26/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 20/75 - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The goal of the course is to provide more experience with the development of digital games. Students will continue the development of games prototyped in PV255 Game Development I with the goal to create a final game by the end of the course.
By working on a team project and guidance of lecturers, students will get more experience with all digital game production phases: preproduction and planning; production; testing; release and presentation of the game
The main output of the course - digital game - should also serve as an important item in students' professional portfolio. - Výstupy z učení
- At the end of the course a student should be able to:
effectively work in the small team;
be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing);
design and create their own digital game. - Osnova
- pre-production phase - design document, playable prototype;
- the first presentation of the project;
- production phase - design and implementation of game mechanics, assets creation;
- testing;
- post-production phase - debugging, profiling, release;
- the final presentation of the project.
- Výukové metody
- teamwork on a semester project, consultations, presentations, playtesting at seminars.
- Metody hodnocení
- Assessment based on the team, semestral project. Mandatory sub-tasks during the semester - presentation of the current state, playtesting session. Submission and presentation of the final game during the examination period. Semestral project progress is checked and consulted weekly.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
PV266 Game Development II
Fakulta informatikyjaro 2024
- Rozsah
- 0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV266/01: St 12:00–12:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
- Předpoklady
- PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 15/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The goal of the course is to provide more experience with the development of digital games. Students will continue the development of games prototyped in PV255 Game Development I with the goal to create a final game by the end of the course.
By working on a team project and guidance of lecturers, students will get more experience with all digital game production phases: preproduction and planning; production; testing; release and presentation of the game
The main output of the course - digital game - should also serve as an important item in students' professional portfolio. - Výstupy z učení
- At the end of the course a student should be able to:
effectively work in the small team;
be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing);
design and create their own digital game. - Osnova
- pre-production phase - design document, playable prototype;
- the first presentation of the project;
- production phase - design and implementation of game mechanics, assets creation;
- testing;
- post-production phase - debugging, profiling, release;
- the final presentation of the project.
- Výukové metody
- teamwork on a semester project, consultations, presentations, playtesting at seminars.
- Metody hodnocení
- Assessment based on the team, semestral project. Mandatory sub-tasks during the semester - presentation of the current state, playtesting session. Submission and presentation of the final game during the examination period. Semestral project progress is checked and consulted weekly.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV266 Game Development II
Fakulta informatikyjaro 2023
- Rozsah
- 0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. David Kuťák (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV266/01: Po 13. 2. až Po 15. 5. Po 11:00–11:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
PV266/02: Po 13. 2. až Po 15. 5. Po 12:00–12:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík - Předpoklady
- PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 7/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The goal of the course is to provide more experience with the development of digital games. Students will continue the development of games prototyped in PV255 Game Development I with the goal to create a final game by the end of the course.
By working on a team project and guidance of lecturers, students will get more experience with all digital game production phases: preproduction and planning; production; testing; release and presentation of the game
The main output of the course - digital game - should also serve as an important item in students' professional portfolio. - Výstupy z učení
- At the end of the course a student should be able to:
effectively work in the small team;
be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing);
design and create their own digital game. - Osnova
- pre-production phase - design document, playable prototype;
- the first presentation of the project;
- production phase - design and implementation of game mechanics, assets creation;
- testing;
- post-production phase - debugging, profiling, release;
- the final presentation of the project.
- Výukové metody
- teamwork on a semester project, consultations, presentations, playtesting at seminars.
- Metody hodnocení
- Assessment based on the team, semestral project. Mandatory sub-tasks during the semester - presentation of the current state, playtesting session. Submission and presentation of the final game during the examination period. Semestral project progress is checked and consulted weekly.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV266 Game Development II
Fakulta informatikyjaro 2022
- Rozsah
- 0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. David Kuťák (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV266/01: Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 13:00–13:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
PV266/02: St 16. 2. až St 11. 5. St 16:00–16:50 B311, J. Chmelík, D. Kuťák - Předpoklady
- PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 7/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The goal of the course is to provide more experience with the development of digital games. Students will continue the development of games prototyped in PV255 Game Development I with the goal to create a final game by the end of the course.
By working on a team project and guidance of lecturers, students will get more experience with all digital game production phases: preproduction and planning; production; testing; release and presentation of the game
The main output of the course - digital game - should also serve as an important item in students' professional portfolio. - Výstupy z učení
- At the end of the course a student should be able to:
effectively work in the small team;
be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing);
design and create their own digital game. - Osnova
- pre-production phase - design document, playable prototype;
- the first presentation of the project;
- production phase - design and implementation of game mechanics, assets creation;
- testing;
- post-production phase - debugging, profiling, release;
- the final presentation of the project.
- Výukové metody
- teamwork on a semester project, consultations, presentations, playtesting at seminars.
- Metody hodnocení
- Assessment based on the team, semestral project. Mandatory sub-tasks during the semester - presentation of the current state, playtesting session. Submission and presentation of the final game during the examination period. Semestral project progress is checked and consulted weekly.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV266 Game Development II
Fakulta informatikyjaro 2021
- Rozsah
- 0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. David Kuťák (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV266/01: Út 15:00–15:50 Virtuální místnost, J. Chmelík, M. Trtík
PV266/02: Po 16:00–16:50 Virtuální místnost, J. Chmelík, D. Kuťák - Předpoklady
- PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- At the end of the semester, a student will be able to:
understand and explain a process of digital game development;
design and implement their own digital games; - Výstupy z učení
- At the end of the course a student should be able to:
- effectively work in the small team
- be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing)
- design and create their own digital game - Osnova
- pre-production phase - design document, playable prototype
- Milestone 1 (week #3): the first presentation of the project
- production phase - design and implementation of game mechanics, assets authoring
- Milestone 2 (week #10): playtesting session
- post-production phase - testing, debugging, profiling, releasing
- Milestone 3 (week #16): Release (submission of the final game) and public presentations of the project.
- Literatura
- doporučená literatura
- D'AOUST, Kyle. Unity Game Development Scripting. 2014. ISBN 978-1-78355-363-1. URL info
- Unity Shaders and effects cookbookdiscover how to make your Unity projects look stunning with Shaders and screen effects. Edited by Kenneth Lammers. Birmingham [England]: Packt Pub., 2013, iii, 253 p. ISBN 9781849695091. info
- Výukové metody
- teamwork on a semester project, consultations at seminars. Presentations, playtesting.
- Metody hodnocení
- Assessment based on the team, semestral project: there will be three mandatory tasks during the semester (game design document, presentation and playtesting).
Final submission and presentation during the examination period. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV266 Game Development II
Fakulta informatikyjaro 2020
- Rozsah
- 0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milan Doležal (přednášející)
RNDr. Zuzana Ferková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 17. 2. až Pá 15. 5. Po 13:00–13:50 B311
- Předpoklady
- PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- At the end of the semester, a student will be able to:
understand and explain a process of digital game development;
design and implement their own digital games; - Výstupy z učení
- At the end of the course a student should be able to:
- effectively work in the small team
- be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing)
- design and create their own digital game - Osnova
- pre-production phase - design document, playable prototype
- the first presentation of the project
- production phase - design and implementation of game logic, assets creation
- the second presentation of the project
- post-production phase - testing, debugging, profiling, releasing
- the final presentation of the project
- Literatura
- doporučená literatura
- D'AOUST, Kyle. Unity Game Development Scripting. 2014. ISBN 978-1-78355-363-1. URL info
- Unity Shaders and effects cookbookdiscover how to make your Unity projects look stunning with Shaders and screen effects. Edited by Kenneth Lammers. Birmingham [England]: Packt Pub., 2013, iii, 253 p. ISBN 9781849695091. info
- Výukové metody
- teamwork on semester project, consultations at seminars, mentoring from skilled game developers.
- Metody hodnocení
- Assessment based on the team, semestral project: there will be two mandatory project presentations during the semester, final submission and presentation during the examination period.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV266 Vývoj digitálních her II
Fakulta informatikyjaro 2019
- Rozsah
- 0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milan Doležal (přednášející)
RNDr. Zuzana Ferková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Út 19. 2. až Út 14. 5. Út 14:00–14:50 B311
- Předpoklady
- PV255 Vývoj digitálních her I
Znalosti z oblasti vývoje digitálních her (v rozsahu předmětu PV255 Game Development I). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75 - Mateřské obory/plány
- Počítačová grafika a zpracování obrazu (program FI, B-IN)
- Počítačová grafika (program FI, N-IN)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit proces vývoje digitálních her;
navrhnout a vytvořit vlastní digitální hry; - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- efektivně pracovat v malém týmu
- zapojit se do všech fází procesu vývoje digitální hry (plánování, návrh, tvorba grafických podkladů, programování, testování, vydání)
- navrhout a realizovat vlastní digitálního hru - Osnova
- předprodukční fáze - design dokument, hratelný prototyp
- první prezentace projektu
- produkční fáze - návrh a implementace herní logiky, tvorba audio-vizuálních elementů hry
- druhá prezentace projektu
- post-produkční fáze - testování, ladění, zveřejnění
- závěrečná prezentace
- Literatura
- doporučená literatura
- D'AOUST, Kyle. Unity Game Development Scripting. 2014. ISBN 978-1-78355-363-1. URL info
- Unity Shaders and effects cookbookdiscover how to make your Unity projects look stunning with Shaders and screen effects. Edited by Kenneth Lammers. Birmingham [England]: Packt Pub., 2013, iii, 253 p. ISBN 9781849695091. info
- Výukové metody
- týmová práce na semestrálním projektu, konzultace na seminářích, mentoring od zkušenných herních vývojářů.
- Metody hodnocení
- Hodnocení je založeno na práci na týmovém, semestrálním projektu. Studenti budou projekt prezentovat dvakrát během semestru a potřetí ve zkouškovém období.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PV266 Vývoj digitálních her II
Fakulta informatikyjaro 2018
- Rozsah
- 0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milan Doležal (přednášející)
RNDr. Zuzana Ferková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Út 10:00–10:50 B311
- Předpoklady
- PV255 Vývoj digitálních her I
Znalosti z oblasti vývoje digitálních her (v rozsahu předmětu PV255 Game Development I). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75 - Mateřské obory/plány
- Počítačová grafika a zpracování obrazu (program FI, B-IN)
- Počítačová grafika (program FI, N-IN)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit proces vývoje digitálních her;
navrhnout a vytvořit vlastní digitální hry; - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- efektivně pracovat v malém týmu
- zapojit se do všech fází procesu vývoje digitální hry (plánování, návrh, tvorba grafických podkladů, programování, testování, vydání)
- navrhout a realizovat vlastní digitálního hru - Osnova
- předprodukční fáze - design dokument, hratelný prototyp
- první prezentace projektu
- produkční fáze - návrh a implementace herní logiky, tvorba audio-vizuálních elementů hry
- druhá prezentace projektu
- post-produkční fáze - testování, ladění, zveřejnění
- závěrečná prezentace
- Literatura
- doporučená literatura
- D'AOUST, Kyle. Unity Game Development Scripting. 2014. ISBN 978-1-78355-363-1. URL info
- Unity Shaders and effects cookbookdiscover how to make your Unity projects look stunning with Shaders and screen effects. Edited by Kenneth Lammers. Birmingham [England]: Packt Pub., 2013, iii, 253 p. ISBN 9781849695091. info
- Výukové metody
- týmová práce na semestrálním projektu, konzultace na seminářích, mentoring od zkušenných herních vývojářů.
- Metody hodnocení
- Hodnocení je založeno na práci na týmovém, semestrálním projektu. Studenti budou projekt prezentovat dvakrát během semestru a potřetí ve zkouškovém období.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)