FI:PV266 Game Development II - Informace o předmětu
PV266 Game Development II
Fakulta informatikyjaro 2024
- Rozsah
- 0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV266/01: St 12:00–12:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
- Předpoklady
- PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 15/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The goal of the course is to provide more experience with the development of digital games. Students will continue the development of games prototyped in PV255 Game Development I with the goal to create a final game by the end of the course.
By working on a team project and guidance of lecturers, students will get more experience with all digital game production phases: preproduction and planning; production; testing; release and presentation of the game
The main output of the course - digital game - should also serve as an important item in students' professional portfolio. - Výstupy z učení
- At the end of the course a student should be able to:
effectively work in the small team;
be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing);
design and create their own digital game. - Osnova
- pre-production phase - design document, playable prototype;
- the first presentation of the project;
- production phase - design and implementation of game mechanics, assets creation;
- testing;
- post-production phase - debugging, profiling, release;
- the final presentation of the project.
- Výukové metody
- teamwork on a semester project, consultations, presentations, playtesting at seminars.
- Metody hodnocení
- Assessment based on the team, semestral project. Mandatory sub-tasks during the semester - presentation of the current state, playtesting session. Submission and presentation of the final game during the examination period. Semestral project progress is checked and consulted weekly.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2024/PV266