FI:PV202 Lab KIR - Informace o předmětu
PV202 Laboratoř znalostních a informačních robotů
Fakulta informatikyjaro 2009
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Zdenko Staníček, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Filip Procházka, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. RNDr. Václav Matyáš, M.Sc., Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Út 18:00–19:50 B411
- Předpoklady
- PB114 Datové modelovaní I &&SOUHLAS
Předpokladem pro zápis předmětu je (1) schopnost samostatné práce, (2) dlouhodobější zájem o problematiku doložený absolvováním alespoň jednoho předmětu z dvojice PB114, PA116 a alespoň jednoho předmětu z dvojice PV098, PV055, (3) popis zájmu v rozsahu cca 10 vět v žádosti o udělení souhlasu se zápisem, (4) znalost anglického jazyka, (5) chuť pracovat v týmu, (6) schválení přihlášky vedoucím laboratoře (Z. Staníček). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Výzkum a vývoj v oblasti virtuálních znalostních sítí a efektivního využívání kyberprostoru.
Předmět je možno zapisovat opakovaně několikrát.
Hlavní cíle předmětu jsou:
porozumění principům konstrukce servisních systémů založených na principech universálního modelování;
praktické použití získaných znalostí při implementaci vybraných částí servisních systémů;
získání schopnosti objevovat a analyzovat nové domény pro použití servisních systémů typu znalostní a informační robot. - Osnova
- Užití pojmů a objektů vyšších řádů, principů universality, self-reference, principu MENTION USE, diamantu pozornosti, synapsově orientovaného přístupu a datového modelu HIT.
- Rozvíjení a ověřování principů znalostních a informačních robotů a principů jejich použití v různých doménách vědy, výzkumu a praxe.
- V laboratoři se řeší dlouhodobější (více-semestrální) projekty týmem studentů. Projekty jsou řešeny jako synergicky se doplňující soustava.
- Výuka vedena formou pracovních seminářů kombinovaných se samostatnou týmovou prací v laboratoři.
- Na seminářích studenti referují o vybraných tématech výzkumu a jejich souvislostech.
- Literatura
- Prochazka, Filip. Universal Information Robots a way to the effective utilisation of cyberspace. 2006. PhD dissertation.
- HŘEBÍČEK, Jiří, Filip PROCHÁZKA, Zdenko STANÍČEK a Jana SOUKOPOVÁ. Using Universal Information Robot as Decision Support System of Public Projects Evaluation. In 6th International Symposium on Environmental Software Systems (ISESS'05). První. Lisbon: IFIP, 2005, s. 16. ISBN 3-901882-2. info
- Metody hodnocení
- skupinové projekty, prezentace odborníků, prezentace výsledků týmové práce,diskuse;
závěrečná technická zpráva o dosažených výsledcích a její prezentace. - Informace učitele
- http://kirlab.fi.muni.cz/en:homepage
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2009/PV202