FI:PA213 Advanced Computer Graphics - Informace o předmětu
PA213 Advanced Computer Graphics
Fakulta informatikyjaro 2020
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 17. 2. až Pá 15. 5. Út 10:00–11:50 A218
- Předpoklady
- Basic algebra and geometry. The knowledge of computer graphics fundamentals.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 52 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Lectures cover classical and the most important fields of interest in computer graphics. These are compared with current research results. Students should gain the purview of the key issues and research trends in computer graphics field.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students
- will understand the theoretical concepts of modern computer graphics;
- will be able to judge and evaluate the research and development trends in the field;
- will be able to asses the complexity of computer graphics algorithms;
- will be able to design complex graphics systems in various application areas. - Osnova
- Global illumination
- Sampling and reconstruction
- Rendering equation and its solution
- Radiosity method
- Monte Carlo and path tracing
- Photon mapping
- Participating media
- BSSRDF models
- Image-based rendering
- Image Warping
- Image-based modelling and rendering
- The light field
- Direct rendering of volume data
- Terrain rendering
- Point-based rendering
- Matting
- Collision detection
- Forward Kinematics, Inverse Kinematics
- All topics are explained with both mathematical description as well as its algorithmic counterpart. Students will learn theoretical basis of the above-described concepts, algorithms, and representations.
- Literatura
- MUKUNDAN, R. Advanced methods in computer graphics : with examples in OpenGL. New York: Springer, 2012, xiii, 312. ISBN 9781447123392. info
- DUTRÉ, Philip, Kavita BALA a Philippe BEKAERT. Advanced global illumination. 2nd ed. Wellesley: A K Peters, 2006, xvi, 366. ISBN 1568813074. info
- ERICSON, Christer. Real-time collision detection. Amsterdam: Elsevier, 2005, xxxviii, 5. ISBN 1558607323. info
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ACM Digital Library - www.acm.org/dl
- Výukové metody
- Unrecorded lectures on various theoretical topics covering key and hot research areas. Class discussions. Study materials: Slides available on the intranet, ACM Digital Library.
- Metody hodnocení
- Written exam, 5 questions (10 pts each), 90 minutes, minimum 20 pts
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/PA213
Detailed information on the course is maintained on the instructor's web page. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2020/PA213