U290 Psychology

Faculty of Informatics
Spring 1998
Extent and Intensity
2/1. 0 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: k (colloquium), z (credit).
Teacher(s)
Milada Hradecká (lecturer)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Předmět a odvětví psychologie v minulosti a současnosti z hlediska významu pro učitele.
  • Hlavní psychologické směry 19. a 20. století a jejich význam pro současné pojetí psychiky, její biologická a sociální podmíněnost.
  • Poznávací, emocionální a volní procesy a stavy.
  • Psychologie osobnosti a metody jejího poznávání.
  • Vývoj psychiky v období dospívání, výchovné problémy v tomto období.
  • Školní třída jako sociální skupina, postavení jedince ve skupině.
  • Základní kategorie sociálně psychologické.
  • Psychologická analýza vyučovacího procesu, psychologické základy didaktických zásad.
  • Psychologie učení, druhy, podmínky a zákony učení.
  • Faktory motivace učení.
  • Hodnocení učebních výsledků, školní úspěšnost a neúspěšnost a její intelektové a mimointelektové příčiny.
  • Psychologická analýza výchovného působení, základy mravní výchovy.
  • Osobnost učitele.
  • Duševní hygiena ve výuce a výchově dospívajících.
  • Modely některých školských situací v práci s dospívajícími a jejich řešení.
  • Náročné životní situace a chování člověka v nich (konflikty, stres, frustrace, deprivace), typy obranných mechanismů.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Spring 1996, Spring 1997.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fi/spring1998/U290