FI:P010 Počítačová grafika - Informace o předmětu
P010 Počítačová grafika
Fakulta informatikypodzim 1999
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k, z.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Jan Staudek, CSc.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. - Předpoklady
- P009 Základy počítačové grafiky && M013 Geometrické algoritmy I
Domácí úlohy vyžadují základní znalost programování v jazyku C a prostředí OpenGL. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informatika (program FI, B-IN)
- Informatika (program FI, M-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-SS)
- Výpočetní technika (program FI, B-IN)
- Osnova
- Vzorkování a rekonstrukce, alias a vyhlazování.
- Warping a morphing rastrových obrazů.
- 2D a 3D textury.
- Analytické povrchy. Parametrické plochy, plátování, spojitost.
- Lokální a globální deformace těles.
- Metody dělení a vyhledávání v prostoru.
- Obalová tělesa, hierarchie obalových těles.
- Realistické osvětlovací modely. Obecná zobrazovací rovnice.
- Vizualizace objemu a ploch.
- Fraktály, IFS, L-gramatiky.
- Specializované grafické architektury.
- Literatura
- ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 1998, xvi, 448. ISBN 8072260499. info
- SOCHOR, Jiří, Jiří ŽÁRA a Bedřich BENEŠ. Algoritmy počítačové grafiky. 2. přeprac. vyd. Praha: ČVUT, 1996, 184 s. ISBN 8001014061. info
- SOCHOR, Jiří, Bedřich BENEŠ, Petr FELKEL a Jiří ŽÁRA. Vizualizace. 1. vyd. Praha: FEL ČVUT Praha, 1997, 197 s. ISBN 80-01-01582-3. info
- An introduction to ray tracing. Edited by Andrew S. Glassner. London: Academic Press, 1989, xiii, 329. ISBN 0122861604. info
- Digital image processing : concepts, algorithms and scientific applications. Edited by Bernd Jähne. 4th ed. Berlin: Springer, 1997, xvii, 555. ISBN 3540592989. info
- EBERT, David S. Texturing and modeling : a procedural approach. 2nd ed. San Diego: AP Professional, 1998, xiv, 415. ISBN 0122287304. info
- SCHROEDER, Will, Ken MARTIN a Bill LORENSEN. The visualization toolkit :an object-oriented approach to 3D graphics. Upper Saddle River: Prentice Hall PTR, 1996, xvi, 826 s. ISBN 0-13-199837-4. info
- Metody hodnocení
- Studenti řeší 1 praktickou úlohu s využitím programových prostředí převzatých z doporučené literatury (Visualization Toolkit, Heurisko, procedurální textury) a/nebo v prostředí C/OpenGL. Hodnocení této práce se podílí na výsledné známce 50 %, dalších 50 % tvoří hodnocení písemné zkoušky. Pro ukončení předmětu formou zápočtu je nutné vyřešit zadaný projekt; pro kolokvium je nutné zpracovat kromě projektu navíc písemně krátkou studii, shrnující poznatky ze 2--3 zadaných článků a prezentovat poznatky při vlastním kolokviu.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/P010
Přemět navazuje na Základy počítačové grafiky - (P009). Je zaměřen na prohloubení znalostí zejména v oblastech realistického zobrazení 3D scény, prostorového modelování a modelování speciálních efektů. Některé partie jsou výrazným rozšířením látky přednesené v úvodním kurzu, jiné partie jsou zcela nové. Předmět bude průběžně inovován se snahou prezentovat studentům aktuální poznatky a směry vývoje. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 1999, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim1999/P010