FI:PA010 Počítačová grafika - Informace o předmětu
PA010 Počítačová grafika
Fakulta informatikypodzim 2010
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. - Rozvrh
- Út 16:00–17:50 A107
- Předpoklady
- Znalosti základů počítačové grafiky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program FI, N-AP)
- Bezpečnost informačních technologií (program FI, N-IN)
- Bioinformatika (program FI, N-AP)
- Informační systémy (program FI, N-IN)
- Informatika (angl.) (program FI, D-IN4)
- Informatika (program FI, D-IN4)
- Informatika (program FI, M-IN)
- Informatika (program FI, N-IN)
- Paralelní a distribuované systémy (program FI, N-IN)
- Počítačová grafika (program FI, N-IN)
- Počítačové sítě a komunikace (program FI, N-IN)
- Počítačové systémy a technologie (angl.) (program FI, D-IN4)
- Počítačové systémy a technologie (program FI, D-IN4)
- Počítačové systémy (program FI, N-IN)
- Programovatelné technické struktury (angl.) (program FI, N-IN)
- Programovatelné technické struktury (program FI, N-IN)
- Služby - výzkum, řízení a inovace (angl.) (program FI, N-AP)
- Služby - výzkum, řízení a inovace (program FI, N-AP)
- Teoretická informatika (program FI, N-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-SS)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-TV)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, N-SS) (2)
- Umělá inteligence a zpracování přirozeného jazyka (program FI, N-IN)
- Zpracování obrazu (program FI, N-AP)
- Cíle předmětu
- Na přednáškách jsou podrobně probírány klasické poznatky ze stěžejních oblastí počítačové grafiky a porovnávány s nejnovějšími výsledky výzkumu. Studenti získají přehled o klíčových problémech a směrech vývoje v dané oblasti. Po absolvování kurzu budou studenti
- rozumět a být schopni vysvětlit teoretické základy současné počítačové grafiky;
- posoudit a vyhodnotit výzkumné a vývojové směry v dané oblasti;
- s využitím získaných znalostí by měli být schopni navrhovat složité grafické systémy v různých aplikačních oblastech. - Osnova
- Vzorkování a rekonstrukce obrazu, alias a vyhlazování.
- Proměny a míchání rastrových obrazů.
- Textury.
- Globální osvětlování, zobrazovací rovnice.
- Rekostrukce a zjednodušování ploch.
- Přímá vizualizace objemových dat.
- Vykreslování v reálném čase.
- Zobrazování terénu.
- Zobrazování založené na obrazech.
- Speciální modelování, lokální a globální deformace těles.
- Dělené povrchy.
- Datové struktury pro prostorové vyhledávání.
- Kolizní metody.
- Literatura
- Výukové metody
- Teoretické přednášky pokrývající fundamentální i "žhavá" témata, diskuze během přednášek.
- Metody hodnocení
- Přednášky podle prezentací zveřejněných na stránkách předmětu. Písemná zkouška, 5 otázek z předem zveřejněného seznamu, 90 minut.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/PA010
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2010/PA010