FI:PA010 Počítačová grafika - Informace o předmětu
PA010 Počítačová grafika
Fakulta informatikypodzim 2016
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Út 12:00–13:50 D2
- Předpoklady
- Znalosti základů počítačové grafiky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 23 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na přednáškách jsou podrobně probírány klasické poznatky ze stěžejních oblastí počítačové grafiky a porovnávány s nejnovějšími výsledky výzkumu. Studenti získají přehled o klíčových problémech a směrech vývoje v dané oblasti. Po absolvování kurzu budou studenti
- rozumět a být schopni vysvětlit teoretické základy současné počítačové grafiky;
- posoudit a vyhodnotit výzkumné a vývojové směry v dané oblasti;
- s využitím získaných znalostí by měli být schopni navrhovat složité grafické systémy v různých aplikačních oblastech. - Osnova
- Vzorkování a rekonstrukce obrazu, alias a vyhlazování.
- Proměny a míchání rastrových obrazů.
- Textury.
- Globální osvětlování, zobrazovací rovnice.
- Rekostrukce a zjednodušování ploch.
- Přímá vizualizace objemových dat.
- Vykreslování v reálném čase.
- Zobrazování terénu.
- Zobrazování založené na obrazech.
- Speciální modelování, lokální a globální deformace těles.
- Dělené povrchy.
- Datové struktury pro prostorové vyhledávání.
- Kolizní metody.
- Literatura
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ, Jiří SOCHOR a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. 2. vyd. Praha: Computer Press, 2005, 609 s. I 1. ISBN 80-251-0454-0. info
- www.acm.org/dl - digitální knihovna ACM
- Výukové metody
- Teoretické přednášky pokrývající fundamentální i "žhavá" témata, diskuze během přednášek.
- Metody hodnocení
- Přednášky podle prezentací zveřejněných na stránkách předmětu. Písemná zkouška, 5 otázek z předem zveřejněného seznamu, 90 minut.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/PA010
Předmìt je určen pro studenty navazujících magisterských programů, kteří absolvovali úvodní matematické kurzy a základy počítačové grafiky (např. PB009). Předpokládá se znalost anglického jazyka, některé studijní materiály budou prezentovány v originálním znění. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2016/PA010