PV257 Graphic Design and Multimedia Project

Fakulta informatiky
podzim 2023
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (přednášející)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
Garance
doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: MgA. Jana Malíková
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 C405, Čt 14:00–15:50 C403
Předpoklady
( PV066 Typography I || PV078 Graphic Design I || PV084 Písmo I ) && SOUHLAS
A precondition for this course is the artistic approach and the knowledge of the principles of graphic design, typography, and type design. Adobe CS6 software skills are expected.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/12, pouze zareg.: 0/12, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/12
Jiné omezení: No prerequisites for international study programs (CEEPUS, ERASMUS, SOKRATES)
Mateřské obory/plány
předmět má 35 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The focus of the course is to develop students' skills and ability to work on the professional level. Presented students' proposals of the graphic design will respect client's requirements and deadlines. In this course, teamwork will be encouraged which can lead to the innovative solutions combining strategies of graphic design, typography, and type design with other areas such as animation, video, 3D modeling, information graphics, visualization, photography, DTP (desktop publishing), product and package design, exhibition design, etc. In the course, students will be confronted with external experts and lecturers with the technical and artistic background also. While working on specific tasks students will utilize knowledge and experience previously acquired in prerequisite courses. This course introduces the workflow of a graphic designer expected on the professional level. The goal is to offer to students an opportunity to gain the experience while communicating with clients, presenting the work, working in teams, seeking innovative solutions.
Výstupy z učení
At the end of this course, students will create their own portfolio.
Osnova
  • Creative presentations (portfolio), a creation of a 3D font, participation in internal and external graphics and multimedia competitions, curatorship of exhibitions etc.
Literatura
  • STOKLOSSA, Uwe. Advertising : new techniques for visual seduction. Edited by Thomas Rempen, Translated by David Wilson. London: Thames & Hudson, 2007, 270 s. ISBN 9780500513408. info
  • DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
  • NOBLE, Ian a Russell BESTLEY. Experimental layout. Hove: Rotovision, 2001, 160 s. ISBN 2-88046-610-5. info
  • WHITE, Alex. Type in Use :Effective typography for electronic publishing. 1st ed. New York: Design Press, 1992, 191 s., ob. ISBN 0-8306-3796-6. info
Výukové metody
Working in the studio. Consultation, individual or teamwork (working in software Adobe CS6). Teacher continuously reviews the work, students incorporate the comments into the improvement of the ongoing project. The final work is presented electronically.
Metody hodnocení
Credits are assigned after the delivery of finished projects based on assignments by a teacher on recommended media.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Při zápisu předmětu se budou zohledňovat nejen prerekvizity (PV083 Grafický design II, PV067 Typografie II, PV085 Písmo II), ale i dosažené hodnocení v těchto předmětech. Přednost budou mít studenti s nejlepším hodnocením. Pokud by se vybíralo ze studentů se stejným hodnocením, přednost budou mít dříve registrovaní uchazeči.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.