FI:PV257 Projekt z GD a multimédií - Informace o předmětu
PV257 Projekt z grafického designu a multimédií
Fakulta informatikyjaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Malíková (přednášející)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (cvičící)
Mgr. Matěj Málek (pomocník)
RNDr. Vojtěch Brůža (cvičící)
doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Kristína Pšorn Zákopčanová (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: MgA. Jana Malíková
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV257/01: Čt 21. 2. až Čt 16. 5. Čt 10:00–11:50 C403, J. Malíková, L. Pevný
PV257/02: Pá 10:00–11:50 C403, B. Kozlíková, H. Lukášová, K. Pšorn Zákopčanová - Předpoklady
- PV083 Grafický design II && PV067 Typografie II && PV085 Písmo II
Výuka předmětu předpokládá výtvarné cítění a základní znalosti z předmětů grafického designu, typografie a písma, včetně práce s Adobe CS6. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/24
Jiné omezení: No prerequisites for international study programs (CEEPUS, ERASMUS, SOKRATES) - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- Aplikovaná informatika (program FI, N-AP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj dovedností studentů na přípravě autorské prezentace a zpracování profesionálním způsobem grafické návrhy s dodržením termínů zadavatele. V rámci předmětu budou studenti vedeni k týmové spolupráci a inovativním řešením výsledné práce kombinující znalosti grafického designu, typografie a písma s jinými tvůrčími oblastmi – animace, video, 3D modelování, informační grafika a vizualizace, práce s fotografií, DTP (příprava do tisku), průmyslovým a obalovým designem, výstavnictví, aj. V rámci výuky budou mít studenti k dispozici externí odborníky a přednášející v oblasti technických i výtvarných disciplín. Studenti využijí dosud získané vědomosti a zkušenosti z předmětů, jenž jsou prerekvizitou navrhovaného předmětu, při práci na konkrétních zadáních. Tento předmět jim nabídne pracovat způsobem, jenž je v praxi běžný. Cílem je vést studenty ke schopnosti jednat s klientem, komunikovat, prezentovat svůj návrh, pracovat týmově, hledat inovativní řešení. Výstupem tohoto předmětu bude reprezentativní autorské portfolio.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
– v krátké době připravit grafický návrh a jeho prezentaci; – prezentovat svou práci; – diskutovat se zadavatelem; – hlubších znalostí v grafických programech Adobe CS6; – připravit tisková data; – řešit samostatně grafické projekty; – vytvořit konkurenceschopné autorské portfolio; - Osnova
- Tvorba autorské prezentace (portfolia), tvorba 3D písma, účast na interních i externích grafických a multimediálních soutěží, příprava výstavy a jiné.
- Literatura
- STOKLOSSA, Uwe. Advertising : new techniques for visual seduction. Edited by Thomas Rempen, Translated by David Wilson. London: Thames & Hudson, 2007, 270 s. ISBN 9780500513408. info
- DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 191 s. ISBN 1564969487. info
- HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
- Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
- Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision, 2001, 156 s. ISBN 2-88046-557-5. info
- NOBLE, Ian a Russell BESTLEY. Experimental layout. Hove: Rotovision, 2001, 160 s. ISBN 2-88046-610-5. info
- WHITE, Alex. Type in Use :Effective typography for electronic publishing. 1st ed. New York: Design Press, 1992, 191 s., ob. ISBN 0-8306-3796-6. info
- Výukové metody
- Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná i týmová práce (zpracování v grafických programech Adobe CS6), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
- Metody hodnocení
- Zápočet získán na základě vytvoření a odevzdání zadané práce na doporučené médium.
- Navazující předměty
- PV099 Typografie III
- PV100 Grafický design III
- PV101 Type Design III
- PV251 Visualization
- VV031 Základy výtvarné kultury I
- VV032 Základy výtvarné kultury II
- VV033 Fotografie - práce se světlem a povrchy
- VV034 Fotografie - efekty při vzniku snímku
- VV045 Fotografie - portrétní fotografie
- VV046 Základy tvorby filmu a videa
- VV047 Video a film II
- VV050 Animace a vizualizace I
- VV051 Animation
- VV067 Konceptuální a intermediální tvorba I
- VV068 Concept and Intermedia II
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2019/PV257