FI:PA199 Game Engine Development - Informace o předmětu
PA199 Game Engine Development
Fakulta informatikypodzim 2024
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 26. 9. až Čt 19. 12. Čt 12:00–13:50 B411
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- PV255 Game Development I
The knowledge of programming in C++. The basic knowledge of GPU programming in the scope of PV112 Computer Graphics API. The knowledge of computer graphics fundamentals. The interest in the area of computer game development is expected. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to extend and deepen students' knowledge and experience in the area of digital games development. Lessons will cover topics such as game engine architecture, physics in games or procedural generation. Practical experience should be gained via a semestral project.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students will be able to:
demonstrate an understanding of the main mathematical and programming concepts used in computer game development;
design and implement a digital game ``from scratch'' (i.e. not using a game engine), including mathematical and physical model, 3D rendering and a simple user interface; - Osnova
- Game engine architecture;
- Rotations and quaternions;
- Particle system dynamics;
- Collision detection;
- Motion of rigid bodies;
- Forward and inverse kinematics;
- Fluid simulation;
- Virtual environments and interaction techniques;
- Literatura
- doporučená literatura
- GREGORY, Jason. Game engine architecture. Natick: A K Peters, 2009, xx, 860. ISBN 9781568814131. info
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- lectures, seminars, individual semester project.
- Metody hodnocení
- Individual semestral programming project. Oral exam.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2024/PA199