bk928 Marketing sportu - volitelný

Fakulta sportovních studií
jaro 2010
Rozsah
8/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Olga Korvasová (pomocník)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bk928/vol_bc_sem: Pá 4. 6. 8:00–10:00 K113, Pá 11. 6. 8:00–10:00 K113, Pá 25. 6. 8:00–9:20 K113, O. Racek
Předpoklady
bk009 Základy ekonomie, managementu a marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
využít základní metody marketingového výzkumu v oblasti sportu
použít získaných informací o dotačním systému ČR k nabývání prostředků v oblasti sportu
aplikovat získané teoretické znalosti z oblasti sponzoringu, sportovní reklamy, merchandisingu
Osnova
  • 1.Marketing – definice
  • 2.Marketingový výzkum: MIS, postup marketingového výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu, výzkum spotřebitele, proces nákupního chování, cílové trhy a jejich segmentace
  • 3.příjmy sportovních klubů
  • 4.Dotace,dotace z obecních rozpočtů, dotace z krajských rozpočtů, dotace ze státního rozpočtu
  • 5.dotace z EU
  • 6.Sponzoring
  • 7.Sportovní reklama
  • 8.Merchendising
  • 9.Sport a nákupní chování spotřebitelů
  • 10.Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka
Literatura
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama : jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 182 s. ISBN 9788024720012. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Marketing : pro střední školy a vyšší odborné školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006, 247 s. ISBN 8071689793. info
  • DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. Brno: Masarykova Univerzita, 2005, 72 s. ISBN 80-210-3901-9. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 283 s. ISBN 8024703939. info
Výukové metody
Přednášky.
Metody hodnocení
Odevzdání seminární práce ve stanoveném termínu.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011.