FSpS:bp2222 Sportovní hry II - Informace o předmětu
bp2222 Sportovní hry II
Fakulta sportovních studiíjaro 2014
- Rozsah
- 1/2. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Martina Bernaciková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eduard Hrazdíra, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Vacenovský, Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Petr Starec, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tomáš Vencúrik, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D.
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- St 19:00–19:45 B11/206
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bp2222/02: Čt 27. 2. 12:15–13:45 E34/119 - univerzální tělocvična, Čt 6. 3. 12:15–13:45 E34/119 - univerzální tělocvična, Út 1. 4. 12:15–13:45 E34/119 - univerzální tělocvična, St 2. 4. 9:05–10:35 softbalové hřiště, 11:10–12:40 softbalové hřiště, Čt 10. 4. 18:30–20:00 velká těl. Vinařská, Út 15. 4. 16:30–18:00 E34/153 - hala míčových sportů, Čt 17. 4. 18:30–20:00 velká těl. Vinařská, Po 28. 4. 12:15–13:45 E34/119 - univerzální tělocvična, Po 5. 5. 12:15–13:45 E34/119 - univerzální tělocvična, Út 13. 5. 11:45–13:15 E34/153 - hala míčových sportů, 13:20–14:50 E34/153 - hala míčových sportů, Čt 15. 5. 11:45–13:15 softbalové hřiště, M. Bernaciková, E. Hrazdíra, P. Vacenovský
bp2222/03: Út 18. 2. 12:45–14:15 E34/119 - univerzální tělocvična, Čt 20. 2. 12:15–13:45 E34/119 - univerzální tělocvična, Út 4. 3. 11:45–13:15 E34/119 - univerzální tělocvična, Čt 6. 3. 10:40–12:10 E34/119 - univerzální tělocvična, Čt 20. 3. 12:15–13:45 E34/119 - univerzální tělocvična, Čt 3. 4. 12:15–13:45 softbalové hřiště, Čt 10. 4. 10:40–12:10 softbalové hřiště, Čt 17. 4. 10:40–12:10 E34/119 - univerzální tělocvična, Čt 24. 4. 13:20–14:50 E34/119 - univerzální tělocvična, 18:30–20:00 velká těl. Vinařská, Čt 8. 5. 11:10–12:40 E34/119 - univerzální tělocvična, 18:30–20:00 velká těl. Vinařská, St 14. 5. 9:35–11:05 softbalové hřiště, M. Bernaciková, E. Hrazdíra, P. Vacenovský - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu: Student je po absolvování přednášek předmětu schopen orientovat se v základních charakteristikách daných pohybových aktivit. Orientuje se v dalších formách sportovních her, rozumí teorii herních činností jednotlivých pohybových aktivit, chápe podstatu osvojení správných pohybových návyků a sportovní přípravy, seznámí se s principy využití efektivních a moderních postupů a pomůcek ve výuce, umí rozeznat techniku útočných a obranných činností a vytvořit základ kolektivního pojetí hry.
- Osnova
- Praktická část předmětu - vytvoření správných pohybových návyků při výuce florbalu, softbalu, netradičních her, stolního tenisu a badmintonu, zdokonalit techniku herních činností jednotlivce, herních kombinací a vytvořit základ pojetí hry. Předmět je zaměřen na nácvik herních činností jednotlivce v posloupnosti metodické řady. Bloky učiva florbal: Základní herní dovednosti - postoj a držení hokejky - pohyb po hřišti - průpravné hry Herní činnosti jednotlivce - driblink - vedení míčku - zpracování a přihrávka - uvolňování bez míčku - uvolňování s míčkem - střelba - obsazování hráče bez míčku - obsazování hráče s míčem - doražení a tečování - blokování střel Herní kombinace - přihraj a běž - zpětné přihrávky - osobní bránění - pravidla, hra Bloky učiva softbal: rozcvičení házení chytání odpalování nadhoz běh po metách taktika hra Bloky učiva netradiční hry: Cílem předmětu je přispět k rozvoji netradičních her - korfbalu, tchoukballu, ringa, ringetu atd. Ringo - hra jednotlivců,dvojic a trojic, Korfbal – základní herní činnosti Tchoukball - základní herní činnosti Ringet a další netradiční hry Bloky učiva stolní tenis: technika úderů – základní přímý úder, údery se spodní a horní rotací, podání, příjem podání, pohybová technika ve dvouhře, pohyb hráčů ve čtyřhře. Bloky učiva badminton: technika úderů – držení rakety, podání, klír, drop. kraťas, lob, smeč, příjem podání,sklepnutý míč, ukázky kombinací – útočné a obranné postavení Přednášky: historie, zajímavosti, pravidla, disciplíny, vybavení, doporučená literatura.
- Literatura
- MCAFEE, Richard. Table tennis : steps to success. Champaign, Ill.: Human Kinetics, 2009, xx, 203. ISBN 9780736077316. info
- TÁBORSKÝ, František. Sportovní hry : základní pravidla, organizace, historie. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 172 s. ISBN 8024713306. info
- TÁBORSKÝ, František. Sportovní hry. První vydání. Praha: Grada, 2004, 159 stran. ISBN 8024708752. info
- ŠKROBOVÁ, Petra. Herní a pohybová průprava pro korfbal. 2003, 127 l. info
- VRBOVÁ, Kateřina. Náměty pro využití ringo kroužků v hodinách tělesné výchovy. Edited by Vojtěch Nováček. 2002, 60 l. info
- Výukové metody
- Praktická cvičení, přednášky a samostudium
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v hodinách, e-test
- Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/impact/sportovni-hry-2/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.
V čem spočívá inovace: Využití efektivních a moderních postupů a pomůcek ve výuce, vytvoření e-testu
Výukový materiál (forma, název, rozsah): E-learning
Kategorie e-learningu: 2 - Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- nk4116 Teorie a didaktika basketbalu a volejbalu
(bp4015 && bp4010) || (bp2010 && (bp2043 || bp2058)) || (bk4015 && bk4010) || (bk2010 && bk2058) || bp3216 || bp2322 || bp1247 || bp2316 || bp2222 || bp2307 || bk3216 || bk2322 || bk2316 || bk2222&&bozp_ok(bozp_po_stud) && bozp_ok(bozp_po_stud_fsps)&& bozp_ok(bozp_fsps_hry) - np4116 Teorie a didaktika basketbalu a volejbalu
(bp4015 && bp4010) || (bp2010 && (bp2043 || bp2058)) || (bk4015 && bk4010) || (bk2010 && bk2058) || bp3216 || bp2322 || bp1247 || bp2316 || bp2222 || bp2307 || bk3216 || bk2322 || bk2316 || bk2222&&bozp_ok(bozp_po_stud) && bozp_ok(bozp_po_stud_fsps)&& bozp_ok(bozp_fsps_hry)
- nk4116 Teorie a didaktika basketbalu a volejbalu
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2014/bp2222