FSpS:np2079 Pedagogická praxe I - Informace o předmětu
np2079 Pedagogická praxe I
Fakulta sportovních studiíjaro 2014
- Rozsah
- 14h. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jan Machát (přednášející)
doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D. (přednášející)
Alena Marečková (pomocník) - Garance
- Mgr. Jan Machát
Oddělení úpolů – Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra gymnastiky a úpolů – Fakulta sportovních studií - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student po úspěšném absolvování předmětu:
- umí aplikovat teoretické a praktické znalosti ve školním kolektivu
- dokáže pracovat se školní dokumentací
- je schopen vyracovat plán vyučovací hodiny podle požadavků ŠVP
- didakticky správně vede hodinu podle plánu - Osnova
- Praxe studentů vychází zejména z legislativy:
- Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
- Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících Praxe je prováděna na "cvičné škole"
- Praxi provádějí studenti na vybrané střední škole zejména v oborech:
- - Bezpečnostně právní činnost (68-42-M/01)
- - Bezpečnostní služby (68-42-L/51)
- - Veřejno-správní činnost (68-43-M/01)
- - Sociální činnost (75-41-M/01)
- Praxe studentů je zaměřena na praktickou aplikaci speciálních didaktik obsahu studia Aplikované sportovní edukace bezpečnostních složek (úpolové sporty, sebeobrana, plavání, horolezectví, kondiční příprava a podobně, bezečnostní příprava, kriminologie a podobně). Studenti navážou kontakt s předsedou předmětové komise odborných předmětů. Důraz praxe je kladen na mravní, estetickou, ekologickou a environmentální výchovu (plán aktivit EVO), zdravý životní styl. Sledování projevů zneužívání návykových látek a ostatních patologických jevů (protidrogový koordinátor, metodik prevence).
- Literatura
- REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH, Michal VÍT a Jitka ČIHOUNKOVÁ. Didaktika úpolů ve školní tělesné výchově. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. nestránkováno, 53 s. ISBN 978-80-210-6998-5. URL info
- REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH a Michal VÍT. Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 88 s. Fakulta sportovních studií. ISBN 978-80-210-4318-3. info
- BENDL, S. Jak předcházet nekázni. 2004. vyd. Praha: ISV, 2004. info
- TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. ISBN 8024404443. info
- ŠKOP, Václav a Monika ŽUMÁROVÁ. Pedagogická praxe v tělesné výchově :učební texty pro studenty na pedagogické praxi a začínající učitele tělesné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, 38 s. ISBN 80-7041-184-8. info
- RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 171 s. ISBN 8071846597. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- Výukové metody
- Příprava vyučovacích jednotek a výuka podle pokynů v ISu
- Metody hodnocení
- Evaluace cvičným učitelem a učitelem předmětu.
Student je povinen splnit všechny podmínky podle zadání učitele a dokumentace v IS.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2014/np2079