FSpS:np2431 Zážitková pedagogika - Informace o předmětu
np2431 Zážitková pedagogika
Fakulta sportovních studiíjaro 2020
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (cvičící)
Mgr. Jiří Střípek (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- sociální a komunikační dovednosti.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná kineziologie (angl.) (program FSpS, N-TV)
- Aplikovaná kineziologie (program FSpS, N-TV)
- Cíle předmětu
- Výuka předmětu je zaměřena na nácvik a osvojení základních principů a metod zážitkové pedagogiky. Studenti se v rámci výuky seznámí se základními teoretickými východisky a koncepty z oblasti teorie zážitkové pedagogiky a také zde vyzkouší techniky zážitkové pedagogiky. Opomenuta přitom nebude významná metodická reflexe zařazovaná na závěr jednotlivých programů. Po účasti na výuce studenti zrealizují některé techniky, a to v rámci skupinové práce. Za supervize samotných účastníků i lektorů jim bude poskytnuta zpětná vazba o způsobu jejich vedení a tím dojde k upevnění nabytých dovedností k dané problematice.
- Výstupy z učení
- Student definuje základní pojmy související se zážitkovou pedagogikou.;
Student vysvětlí základní teoretická východiska z oblasti zážitkové pedagogiky.;
Student aplikuje základní techniky v praktické výuce.;
Student provede rozbor vlastní práce a práce skupiny a následně je posoudí. - Osnova
- Seznamovací techniky. Icebreakers. Warm-up techniky. Dynamics a problem solving techniky. Aktivity na podporu skupinové koheze. Techniky zážitkové pedagogiky. Metodická reflexe.
- Literatura
- povinná literatura
- Svatoš,V. , Lebeda, P. (2005). Outdoor trénink: pro manažery a firemní týmy. Praha, Česko: Grada.
- neurčeno
- Martin, A., Franc, D., Zounková, D. (2004). Outdoor and experiential learning: an holistic and creative approach to programme design. London, UK: Gower.
- Barton, B. (2007). Safety, risk and adventure in outdoor activities. London, UK: Paul Chapman publishing.
- Gilbertson, K. (2006). Outdoor education: methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics.
- Bunting, C., J. (2006). Interdisciplinary teaching through outdoor education. Champaign, IL: Human Kinetics,
- Výukové metody
- intenzivní bloková výuka zahrnující aktivity na podporu skupinové koheze, seznamovací techniky, warm-up techniky, techniky zážitkové pedagogiky a metodickou reflexi.
- Metody hodnocení
- - 100% aktivní účast na intenzivní blokové výuce - předvedení technik dle zadání za supervize účastníků a lektorů, hodnocení škálou A–F
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2020/np2431