c029 FUNKČNÍ A INTERVALOVÝ TRÉNINK

Fakulta sportovních studií
jaro 2025
Rozsah
0/5. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Pavel Kapoun, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Alena Koblížková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jan Konečný, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zora Svobodová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Milan Šipl, Ph.D. (cvičící)
Bc. Lenka Bučková (pomocník)
Garance
Mgr. Alena Koblížková, Ph.D.
Centrum celoživotního vzdělávání – Účelová zařízení – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Synková
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Účelová zařízení – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
Teoretický základ – postavení jednotlivých segmentů pohybového aparátu, optimální držení těla, vysvětlení pojmů hluboký stabilizační systém (HSS) a core (střed těla), kineziologie a fyziologie pohybu. Představení tréninkových metod (intervalové a kruhové tréninky typu HIIT, Tabata, metabolic training) a cvičebních pomůcek závěsných systémů, TRX®, TRX RIP trainer®, kettlebelly, power bagy a balanční pomůcky – Bosu®, FIT ball atd. Praktický základ - metodické a didaktické zásady intervalových tréninků, praktické využití pomůcek a zásobník cviků ve funkčním tréninku s důrazem správného svalového řetězení v pohybu. Vyžití motivace a podpory ke zlepšení výkonnosti.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem vzdělávací akce je využití správně zvoleného funkčního tréninku, při kterém je zapojeno do prováděných cviků maximální využití svalových skupin, vedoucí ke zlepšení úrovně pohybových dovedností a fyzické úrovně, zejména kardiorespirační, svalové vytrvalosti, koordinace a flexibility.
Výstupy z učení
1. Osvojení odborných znalostí: • porozumění principům cvičení na balančních pomůckách, TRX – závěsné systémy, válce. • znalost metodiky a principů hlubokého stabilizačního systému, funkčního a intervalového tréninku. 2. Rozvoj praktických dovedností: • schopnost efektivně využívat funkční pomůcky při plánování a realizaci kondičních i kompenzačních hodin/lekcí, • nácvik cvičení zaměřených na zlepšení rovnováhy, pohybových stereotypů a koordinace, • vytvořit a rozšířit zásobník cviků s důrazem správného svalového řetězení v pohybu, • dovednost identifikovat a korigovat chyby v provádění cviků. 3. Přínos pro pedagogickou praxi: • schopnost integrovat funkční a intervalové cvičení do výuky tělesné výchovy nebo tréninků mimo školu, • poskytnutí inovativního přístupu k prevenci zranění a zlepšení fyzické kondice studujících/sportovců. • využití motivace a podpory ke zlepšení tělesné zdatnosti, případně výkonnosti.
Osnova
  • Osnova: Teoretický základ: Představení jednotlivých segmentů pohybového aparátu, optimální držení těla, Hluboký stabilizační systém a core (střed těla), kineziologie a fyziologie pohybu. Praktický základ: Metoda intervalového a kruhového tréninku (HIIT, Tabata, metabolic training) Metodika a zásady cvičebních programů s využitím balančních pomůcek, závěsného systému TRX. Metodika fasciálního uvolnění v rámci relaxace a regenerace. Zásobník cviků.
Výukové metody
Teorie a praxe
Metody hodnocení
Praktické hodnocení
Informace učitele
https://is.muni.cz/obchod/fakulta/fsps/aktual_CZV/
https://is.muni.cz/ekurzy/CORE01
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2025/c029