FSpS:c029 FUNKČNÍ A INTERVAL. TRÉNINK - Informace o předmětu
c029 FUNKČNÍ A INTERVALOVÝ TRÉNINK
Fakulta sportovních studiíjaro 2025
- Rozsah
- 0/5. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Pavel Kapoun, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Alena Koblížková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jan Konečný, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zora Svobodová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Milan Šipl, Ph.D. (cvičící)
Bc. Lenka Bučková (pomocník) - Garance
- Mgr. Alena Koblížková, Ph.D.
Centrum celoživotního vzdělávání – Účelová zařízení – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Synková
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Účelová zařízení – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- Teoretický základ – postavení jednotlivých segmentů pohybového aparátu, optimální držení těla, vysvětlení pojmů hluboký stabilizační systém (HSS) a core (střed těla), kineziologie a fyziologie pohybu. Představení tréninkových metod (intervalové a kruhové tréninky typu HIIT, Tabata, metabolic training) a cvičebních pomůcek závěsných systémů, TRX®, TRX RIP trainer®, kettlebelly, power bagy a balanční pomůcky – Bosu®, FIT ball atd. Praktický základ - metodické a didaktické zásady intervalových tréninků, praktické využití pomůcek a zásobník cviků ve funkčním tréninku s důrazem správného svalového řetězení v pohybu. Vyžití motivace a podpory ke zlepšení výkonnosti.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- FUNKČNÍ A INTERVALOVÝ TRÉNINK (program FSpS, C-SPP)
- Cíle předmětu
- Cílem vzdělávací akce je využití správně zvoleného funkčního tréninku, při kterém je zapojeno do prováděných cviků maximální využití svalových skupin, vedoucí ke zlepšení úrovně pohybových dovedností a fyzické úrovně, zejména kardiorespirační, svalové vytrvalosti, koordinace a flexibility.
- Výstupy z učení
- 1. Osvojení odborných znalostí: • porozumění principům cvičení na balančních pomůckách, TRX – závěsné systémy, válce. • znalost metodiky a principů hlubokého stabilizačního systému, funkčního a intervalového tréninku. 2. Rozvoj praktických dovedností: • schopnost efektivně využívat funkční pomůcky při plánování a realizaci kondičních i kompenzačních hodin/lekcí, • nácvik cvičení zaměřených na zlepšení rovnováhy, pohybových stereotypů a koordinace, • vytvořit a rozšířit zásobník cviků s důrazem správného svalového řetězení v pohybu, • dovednost identifikovat a korigovat chyby v provádění cviků. 3. Přínos pro pedagogickou praxi: • schopnost integrovat funkční a intervalové cvičení do výuky tělesné výchovy nebo tréninků mimo školu, • poskytnutí inovativního přístupu k prevenci zranění a zlepšení fyzické kondice studujících/sportovců. • využití motivace a podpory ke zlepšení tělesné zdatnosti, případně výkonnosti.
- Osnova
- Osnova: Teoretický základ: Představení jednotlivých segmentů pohybového aparátu, optimální držení těla, Hluboký stabilizační systém a core (střed těla), kineziologie a fyziologie pohybu. Praktický základ: Metoda intervalového a kruhového tréninku (HIIT, Tabata, metabolic training) Metodika a zásady cvičebních programů s využitím balančních pomůcek, závěsného systému TRX. Metodika fasciálního uvolnění v rámci relaxace a regenerace. Zásobník cviků.
- Výukové metody
- Teorie a praxe
- Metody hodnocení
- Praktické hodnocení
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/obchod/fakulta/fsps/aktual_CZV/
https://is.muni.cz/ekurzy/CORE01 - Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2025/c029