FSpS:p952 TV – Žonglování - Informace o předmětu
p952 Tělesná výchova – Žonglování
Fakulta sportovních studiíjaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- René Strmeň (cvičící)
Mgr. Andrea Novotná (pomocník)
Mgr. Pavlína Vaculíková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- René Strmeň
Centrum univerzitního sportu – Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Pavlína Vaculíková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Centrum univerzitního sportu – Katedra tělesné výchovy a společenských věd – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- POV_TV && BOZP_OK(bozp_cus_tv_zongl)
Předmět se vypisuje jen v rámci povinné TV. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Jiné omezení: Minimální počet studentů přihlášených do seminární skupiny je 12. - Cíle předmětu
- Hlavní cíl výuky:
- zlepšení úrovně pohybových dovedností a fyzické úrovně
- ovlivnění kladného přístupu ke sportovním aktivitám
- podpora zdravého životního stylu studentů
Předmět je zaměřen na rozvoj žonglérsko-pohybových dovedností. Žonglování je kreativní pohybová aktivita, která nespočívá pouze v nácviku a drilu techniky, ale umožňuje též rozvoj nových pohybových zkušeností a dovedností. Vedle duševní stránky rozvíjíme žonglérskými pohybovými aktivitami smysl pro rytmus, návyky ke správnému držení těla, nervosvalovou koordinaci, rovnováhu, obratnost a prostorovou orientaci. Dále je žonglování činností zlepšující koordinaci, soustředění, a rozvoj vztahů mezi mozkovými hemisférami. V neposlední řadě tato aktivita rozvíjí potřebu prezentovat své vlastní objevené artistické prvky publiku, a podporuje tím schopnost samostatného a sebevědomého vystupování. - Výstupy z učení
- Po ukončení předmětu bude student umět:
- zařadit žonglování do systému pohybových aktivit
- aplikovat žonglování se 3 míčky, včetně 10-12 triků
- aplikovat základy žonglování s ostatními pomůckami (kužely, diabolo, talíře, šátky, aj)
- žonglovat ve skupině při skupinových žonglérských aktivitách
- prezentovat žonglérské dovednosti - Osnova
- - seznámení se základními žonglérskými pomůckami (míčky, kužely, šátky, talíře, diabolo, kruhy, ďábelské hůlky)
- - nácvik žonglérské techniky se třemi (dle individuálních schopností i s více) míčky včetně základních triků
- - žonglování ve dvojici, ve skupině
- - propojení žonglování s pohybem
- - práce s žonglérskou pomůckou, netradiční uchopení žonglérské pomůcky
- - prezentace žonglérsko-pohybových dovedností
- Literatura
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Žonglování. 2008. vyd. FSpS MU Brno: Fakulta sportovních studií, 2008. ISBN 978-80-210-4587-3. info
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Výzkum vlivu žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj osobnosti adolescentů s poruchami pozornosti, chování a hyperaktivitou. In 2. mezinárodní studentská vědecká konference, FSpS Brno. 2007. vyd. Brno, FSpS: Fakulta sportovních studií, 2007, s. 121-124. info
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar a Lucie BRŮŽKOVÁ. Žonglování a jiné psychomotorické aktivity a jejich pozitivní vliv na rozvoj schopností člověka. In Mezinárodní konference „Výchova ke zdraví a kvalita života“. České Budějovice: Jihočeská Univerzita České Budějovice, 2007, 4 s. ISBN 978-80-7040-993-0. info
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Celouniverzitní dílna žonglování. 2007. URL info
- Výukové metody
- praktická cvičení
- Metody hodnocení
- Požadavky k absolvování předmětu:
1) Aktivní účast v seminářích (možnost MAX 2 neomluvených absencí a 2 omluvených absencí)
2) Zápočtový výstup - předvedení žonglérského výstupu obsahujícího min. 3 žonglérské triky se třemi míčky. Možno předvést jednotlivě či ve dvojicích, případně v menších skupinách. Kromě míčků mohou být využity i další žonglérské pomůcky. Doporučuji využít vhodný hudební doprovod.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2025/p952