FSpS:np2416 Praxe I (sportovní svazy, klub - Informace o předmětu
np2416 Praxe I (sportovní svazy, kluby)
Fakulta sportovních studiíjaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Iva Hrnčiříková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D.
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Ing. Iva Hrnčiříková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- Pro získání klasifikovaného zápočtu student musí odevzdat tyto materiály: vypracovaný celoroční regenerační plán pro vybrané sportovní odvětví, vypracovaný denní režim na soustředěních.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná kineziologie (angl.) (program FSpS, N-TV)
- Aplikovaná kineziologie (program FSpS, N-TV) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti získají schopnost analyzovat pohybové dovednosti, rozvoj pohybových schopností, energetické a fyziologické faktory zátěže. Vytvářet a realizovat regenerační programy pro vrcholové sportovce s přihlédnutím ke specifikům jednotlivých sportovních disciplín.
- Výstupy z učení
- Student bude umět diagnostikovat a analyzovat pohybový systém sportovce.
Student bude umět sestavit regenerační plán. - Osnova
- Sestavení regeneračního celoročního plánu pro vybrané sportovní odvětví (ve vztahu k věkovým zvláštnostem)
- Sledování zátěže v jednotlivých sportech pomocí sporttesterů, laktátu, kreatinkinázy
- Využitelnost kompenzační tréninkové jednotky
- Sledování utkání, závodů v jednotlivých sportovních disciplínách a doporučená následná regenerace
- Druhy regeneračních prostředků: kompenzační cvičení, výživa, psychologická příprava, pedagogické prostředky
- Plánování denního režimu na soustředěních v jednotlivých tréninkových obdobích s přihlédnutím k biorytmům
- Literatura
- Bompa, T.O. (1999). Total Training for young champions. Champaign, Illinois: Human Kinetics.
- Bernacíková,M. et al.(2013). Regenerace a výživa ve sportu. Brno, Česko: FSpS MU.
- Moravec, R. a kol. (2004). Teória a didaktika športu. Bratislava, Slovensko: FTVŠ UK.
- Bedřich, L., Dovalil, J. (2009). Sylabus teorie a didaktiky sportu I. Brno, Česko: MU Elportál online.
- Dovalil, J. et al. (2002, 2005). Výkon a trénink ve sportu. Praha, Česko: Olympia.
- Elliot, B. (1998). Training in sport. Applying sport sciences. Chichester: John Wiley and Sons.
- Jirka, Z. (1990). Regenerace a sport. (2.vyd.). Praha, Česko: Olympia.
- Martens, R. (2006). Úspěšný trenér. Praha, Česko: Grada.
- Dovalil, J. a kol. (2008). Lexikon sportovního tréninku. Praha, Česko: UK, Karolinum.
- Perič, T. (2004). Sportovní příprava dětí. Praha, Česko: Grada Publishing.
- Výukové metody
- cvičení.
- Metody hodnocení
- - 100% účast na celosemestrální praxi
- vypracování a odevzdání regeneračního plánu pro vybrané sportovní odvětví, hodnoceno škálou A–F
- vypracování denního režimu na soustředěních u vybrané sportovní disciplíny, hodnoceno škálou A–F - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2019/np2416