FSpS:nk004i Integrativní speciální pedagog - Informace o předmětu
nk004i Integrativní speciální pedagogika
Fakulta sportovních studiípodzim 2007
- Rozsah
- 8/8. 0 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Dita Slavíková, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. (cvičící), Mgr. Alena Skotáková, Ph.D. (zástupce) - Garance
- doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.
Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- nk004i/se_isp_p: Pá 2. 11. 10:30–12:30 U217, Pá 23. 11. 10:15–12:15 U227, Pá 30. 11. 10:10–11:30 U217
nk004i/se_isp_s: Pá 2. 11. 13:00–15:00 U209, Pá 30. 11. 8:00–10:00 U209, Pá 7. 12. 13:50–15:10 U209
nk004i/ti_isp_p: Pá 2. 11. 10:30–12:30 U217, Pá 23. 11. 10:15–12:15 U227, Pá 30. 11. 10:10–11:30 U217
nk004i/ti_isp_s: Pá 2. 11. 15:10–17:10 U227, Pá 23. 11. 12:40–14:00 U227, Pá 7. 12. 15:45–17:45 U209 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: v jedné seminární skupině max. 18 studentů - Mateřské obory/plány
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, N-TV)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem je prohloubit základní informace o jednotlivých druzích zdravotních postižení a možnosti vzdělávání.
- Osnova
- *Speciální pedagogika - pojem, předmět, cíle, interdisciplinární vztahy, klasifikace oboru, terminologie. *Integrace - pojem, terminologie, formy a možnosti integrace. *Diagnostika a pedagogicko-psychologický poradenský systém. *Tělesnépostižení - charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti léčby, vzdělávání,DMO, LMD. *Mentální postižení- charakteristika, klasifikace dle WHO, etiologie, možnosti vzdělávání,Downův syndrom, demence, pseudooligofrenie. *Autismus - charakteristika, etiologie, možnosti léčby, možnosti vzdělávání. Vhodná cvičení. *Zrakové postižení- charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti léčby, možnosti vzdělávání. * Sluchové postižení - charakteristika, klasifikace, etiologie, možnosti vzdělávání, protetika. * Narušená komunikační schopnost - charakteristika, klasifikace, etiologie, náprava, podpora. * Alternativní a augmentativní komunikace - charakteristika, jednotlivé systémy. * Specifické poruchy učení- charakteristika, klasifikace, etiologie, náprava, možnosti vzdělávání. * Poruchy chování - charakteristika, klasifikace, možnosti nápravy, zařízení. *Terapie ve speciálně pedagogické péči - canisterapie, hipoterapie.
- Literatura
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 13 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0. info
- BAZALOVÁ, Barbora. Psychopedie. In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, 16 s. 2. vydání. ISBN 80-7315-120-0. info
- FIALOVÁ, Ilona. Specifika edukace dětí a žáků s epilepsií. In Pipeková, j. (ed.). Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, s. 189-198. ISBN 80-7315-120-0. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Výchova a vzdělávání dětí a žáků s autismem. In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006, s. 309 - 328, 19 s. ABA012. ISBN 80-7315-120-0. info
- Metody hodnocení
- Výuka probíhá vr formou semináře. Požadavky k ukončení - aktivní účast na seminářích, vypracování semninární práce na dané téma. Closing of subject - be active on seminars, make the seminar work of proposal topic.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2007/nk004i