FSpS:bk2024 Základy ekonomie, managementu - Informace o předmětu
bk2024 Základy ekonomie, managementu a marketingu
Fakulta sportovních studiípodzim 2012
- Rozsah
- 7/0. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 14. 9. 17:15–19:30 B11/305, Pá 26. 10. 16:25–17:55 B11/305, Pá 14. 12. 18:00–19:30 B11/305
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální edukace bezpečnostních složek (program FSpS, B-TV) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Speciální edukace bezpečnostních složek)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět ekonomickému způsobu myšlení
- seznámit se s nejdůležitějšími pojmy a jejich praktickými aplikacemi v oblasti ekonomie, managementu a marketingu
- využít získaných znalostí pro pochopení praktických příkladů z české a světové ekonomiky - Osnova
- 1. historie ekonomického myšlení
- 2. základy ekonomie - nabídka, poptávka, cena, tržní mechanismus, rovnováha spotřebitele, konkurence, dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence, nezaměstnanost, inflace, HDP
- 3. úvod do marketingu - marketingový mix, marketingové strategie, vývoj marketingu
- 4. základy managementu, plánování, organizování, rozhodování, kontrolování
- Literatura
- Bělohlávek, František - Košťan, Pavol - Šuleř, Oldřich. Management [Rubico, 2001]. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
- Reklama :jak dělat reklamu. Edited by Jitka Vysekalová - Jiří Mikeš. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 9788024720012
- Fuchs, Kamil - Tuleja, Pavel. Základy ekonomie
- Veber, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. 700 s. Bibliografie: s. 695. - Věcný rejstřík. - Anglické manažerské výrazy. ISBN 80-7261-029-5
- Marketing :pro střední školy a vyšší odborné školy. Edited by Jitka Vysekalová. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 247 s. ISBN 8071689793
- Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášky. Důraz je kladen na samostudium.
- Metody hodnocení
- Úspěšné složení závěrečné zkoušky.Předpokladem připuštění ke zkoušce je úspěšné absolvování průběžných testů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2012/bk2024