FSpS:np2036 Sociální dovednosti učitele - Informace o předmětu
np2036 Sociální dovednosti učitele
Fakulta sportovních studiípodzim 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np2036/01: St 25. 9. 11:00–12:40 B11/206, St 9. 10. 11:00–12:40 B11/206, St 23. 10. 11:00–12:40 B11/206, St 6. 11. 11:00–12:40 B11/206, St 20. 11. 11:00–12:40 B11/206, St 4. 12. 11:00–12:40 B11/206, D. Heiland Trávníková
np2036/02: Čt 26. 9. 16:00–17:40 B11/235, Čt 10. 10. 16:00–17:40 B11/235, Čt 24. 10. 16:00–17:40 B11/235, Čt 7. 11. 16:00–17:40 B11/235, Čt 21. 11. 16:00–17:40 B11/235, Čt 5. 12. 16:00–17:40 B11/235, D. Heiland Trávníková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům možnost sebepoznání ve skupině a ukázat možnosti rozvoje osobnosti zejména ve vztahu k učitelské praxi a práci se skupinou, prostřednictvím praktických cvičení a her.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- interpretovat pojem sociální dovednost a popsat specifika sociálních dovedností v kontextu učitelské profese
- vymezit specifika sociálních dovedností učitele tělesné výchovy
- diagnostikovat cílovou skupinu
- zvolit a aplikovat vhodnou aktivitu za účelem rozvoje specifických dovedností dané cílové skupiny - Osnova
- Úvod do problematiky sociálních dovedností
- Sociální percepce
- Efektivní výuková komunikace (verbální, nonverbální)
- Prezentační dovednosti
- Práce se skupinou – koheze, tenze
- Spolupráce
- Konflikt a jeho řešení
- Zpětná vazba - poskytování a přijímání
- Literatura
- doporučená literatura
- HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan NEUMAN. Hry do kapsy :sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, [96] s. ISBN 80-7178-673-X. info
- KOMÁRKOVÁ, Růžena, Ivan SLAMĚNÍK a Josef VÝROST. Aplikovaná sociální psychologie III. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4. info
- BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6. info
- HERMOCHOVÁ, Soňa. Hry pro život :sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 146 s. ISBN 80-85282-80-1. info
- Výukové metody
- praktický seminář.
- Metody hodnocení
- zápočtové požadavky: 1. aktivní účast, 2. SP (do odevzdávárny v ISu).
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2019/np2036