FSpS:np4119 Didaktika florbalu a netr. her - Informace o předmětu
np4119 Didaktika florbalu a netradičních her
Fakulta sportovních studiípodzim 2019
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PaedDr. Petr Starec, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Petr Starec, Ph.D.
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np4119/01: Po 8:40–10:20 E34/119 - univerzální tělocvična, P. Starec
- Předpoklady
- bp2272 Florbal / Softbal || bk2272 Florbal / Softbal || v2025 Florbal || bp1247 Sportovní hry z aspektu kinezi || bk1247 Sportovní hry z aspektu kineziologie || bp1222 Sportovní hry II || bk1222 Sportovní hry II || bp2222 Sportovní hry II || bk2222 Sportovní hry II || bp4034 Florbal a softbal || bk4034 Florbal a softbal
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-UTV) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- aplikovat znalosti v podobě didaktických výstupů v hodinách.
Studenti v semestru provádí metodické výstupy na zadané téma. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu Didaktika florbalu a netradičních her:
- schopen naplánovat a zpracovat písemnou přípravu na vyučovací jednotku
- umět aplikovat vyučovací styly, postupy, metody a zásady vyučovacího procesu při dodržování pravidel bezpečnosti
- schopen vést a hodnotit vyučovací jednotku
- schopen naučit žáky ZŠ a SŠ základy florbalu a netradičních her podle metodických zásad
- schopen řídit a rozhodovat utkání dle základních pravidel - Osnova
- Cílem předmětu didaktika florbalu a netradičních her a je navázat na předmět Obecná didaktika. Je nutné vytvořit správné zásady ve vyučovacím procesu při výuce netradičních her a florbalu. Především pak zdokonalit metody vyučování jednotlivých studentů s cílem dodržet základní didaktické principy, a to se zaměřením na využívání metodicko-organizačních forem.
- Literatura
- KARCZMARCZYK, Roman. Florbal : učebnice (nejen) pro trenéry. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 96 s. ISBN 8025112713. info
- SKRUŽNÝ, Zdeněk. Florbal : technika, trénink, pravidla hry. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 115 s. ISBN 9788024703831. info
- CHVÁTALOVÁ, Marcela. Florbal a jeho využití v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Edited by Petr Starec. 2000, 67 s. info
- Výukové metody
- - teoretická a praktická výuka - didaktické výstupy - odevzdání didaktických výstupů a jejich ohodnocení - samostudium
- Metody hodnocení
- metodický výstup, praktické provedení spolu s odevzdáním přípravy v elektronické podobě.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2019/np4119