FSpS:b4614c Specializace 3 - Badminton - Informace o předmětu
b4614c Specializace trenérství 3 - Badminton
Fakulta sportovních studiípodzim 2022
- Rozsah
- 125 hod. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Martina Bernaciková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Martina Bernaciková, Ph.D.
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- b4614b Specializace 2 - Badminton &&BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)&& BOZP_OK(bozp_fsps_badmint)
Student má minimálně dvouletou trenérskou praxi. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Trenérství (program FSpS, B-TVS) (4)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení znalostí techniky a taktiky pro pokročilé hráče. A získat znalosti ohledně dlouhodobé přípravy hráčů (roční tréninkový cyklus apod.).
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- navrhnout a realizovat vhodná badmintonová cvičení (technická i taktická) pro pokročilejší hráče
- navrhnout individuální a skupinový roční tréninkový plán, včetně jeho vyhodnocení - Osnova
- Organizace, pravidla: pravidla, soutěžní řád, názvosloví, organizace soutěží, BWF, BEC, kvalifikace trenérů, výzbroj a výstroj, odborná literatura
- Historie badmintonu
- Technika: držení rakety, metodická řada výcviku technicky náročných úderů – nácvik úderů (zadržený klír, sekaný drop (slice, reverse slice), klamavý výhoz, roztočený kraťas, smeč, stick smeč, obrana smeče), křížné údery na síti a v obraně, pohyb po kurtu
- Taktika: taktika pro pokročilé (dvouhra, čtyřhra, mix), uvědomění, rozhodování
- Tělesná příprava: kondiční trénink (rozvoj rychlosti, vytrvalosti, síly a koordinace) a jeho zásady (intenzita a dávkování trénink), kruhový trénink, cvičení se švihadly
- Sportovní příprava mládeže: zvláštnosti tréninku dětí a mládeže, hry ve sportovní přípravě dětí
- Plánování a evidence sportovní přípravy: Plánování sportovní přípravy + plánování a organizace kondičních a herních soustředění, deník trenéra, tréninkový deník hráče
- Analýza zápasu
- Testování hráčů: testování trénovanosti: testy motorické výkonnosti, komplexní testy tělesné a technické připravenosti, funkční zátěžové testy
- Využití moderní techniky a nových poznatků v badmintonu
- Regenerace hráčů: základy masáží, kompenzační cvičení, výživa hráče, jóga, vodní procedury, sauna, životospráva – zaměřeno na badminton
- Rozbor a vyhodnocení sportovní přípravy
- Didaktické výstupy
- Literatura
- povinná literatura
- Woodward, M. Vzdělávání badmintonových trenérů. Trenérská příručka. Úroveň 2.
- Výukové metody
- praktická i teoretická výuka.
- Metody hodnocení
- - zkouška
- písemná zkouška
- závěrečný test se (obvykle z 50 otázek, otázky jsou otevřené, k úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout 90% úspěšnosti)
- praktická zkouška (v praktické části uchazeč připraví a předvede: část tréninkové jednotky se skupinou hráčů; vedení progresivních cvičení techniky zadaného úderu a pohybu; taktická cvičení a výcvik 4 hráčů v taktice; rozcvičení, tělesnou přípravu a kondiční trénink skupiny hráčů)
Při praktické zkoušce se hodnotí: osobní působení trenéra (vystupování, klid, jasný a výrazný hlas, schopnost stručného vysvětlení); organizační schopnost – rozdělení a zaměstnání skupiny; vzorné předvedení (příp. předvedení hráčem) a vysvětlení úderů; přesné nahrávání; poznání a opravování chyb v technice úderů a taktice; v kondičním tréninku volba a pořadí cviků, předvedení, oprava chyb, dávkování.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2022/b4614c