FSS:PSYd0107 Společný seminář 1 - Informace o předmětu
PSYd0107 Společný seminář
Fakulta sociálních studiípodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/0. 8 kr. (od 1 krok 1 kred). Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Hynek Cígler, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Zbyněk Vybíral, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Zbyněk Vybíral, Ph.D.
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií - Předpoklady
- Nevyžadovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Clinical psychology (program FSS, D-CPAJ_) (2)
- Klinická psychologie (program FSS, D-KP_) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je prezentovat pokrok ve vlastním výzkumu, sledovat pokrok ostatních studentů ve SP a zapojit se do diskuse nad jejich výzkumy.
- Výstupy z učení
- Trénink v prezentování vlastní výzkumné práce, designu a výsledků. Nabývání zkušeností z vědecko-výzkumných diskusí.
- Osnova
- Předmět nemá osnovu. Program semináře je stanoven podle přihlášených studentů v daném semestru.
- Literatura
- doporučená literatura
- Science and pseudoscience in clinical psychology. Edited by Scott O. Lilienfeld - Steven J. Lynn - Jeffrey M. Lohr - Carol Tavris. Second edition. New York: The Guilford press, 2015, xxvii, 548. ISBN 9781462517893. info
- DSM-5® : diagnostický a statistický manuál duševních poruch. Edited by Jiří Raboch - Michal Hrdlička - Pavel Mohr - Pavel Pavlovský - Rad. První české vydání. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2015, liv, 1032. ISBN 9788086471525. info
- BORSBOOM, Denny. Measuring the mind : conceptual issues in contemporary psychometrics. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2005, viii, 185. ISBN 9780521102841. info
- Výukové metody
- Prezentace studentů a moderovaná diskuse jsou klíčové výukové metody, které podporují aktivní zapojení studentů do procesu učení. Během prezentací studenti mají příležitost prezentovat své teoretické poznatky, výzkumné otázky a návrhy, čímž se rozvíjejí jejich komunikační a argumentační dovednosti. Moderovaná diskuse pak umožňuje reflexi a kritické zhodnocení předložených témat, čímž podněcuje hlubší pochopení a rozvoj analytického myšlení.
- Metody hodnocení
- V jednom z 8 seminářů za dobu studia student dostane dominantní prostor pro prezentaci svého progresu i otázek (pochybností) ve své výzkumné práci. Na jednom ze seminářů referuje o zahraničních zkušenostech. Dalších 6 seminářů se účastní odborné diskuse a snaží se být prospěšný druhým. Hodnocena je jeho aktivita.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2024/PSYd0107