PSYd0107 Společný seminář

Fakulta sociálních studií
jaro 2025
Rozsah
0/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Hynek Cígler, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Zbyněk Vybíral, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Michaela Juchelková (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Zbyněk Vybíral, Ph.D.
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Předpoklady
Nevyžadovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem semináře je prezentovat pokrok ve vlastním výzkumu, sledovat pokrok ostatních studentů ve SP a zapojit se do diskuse nad jejich výzkumy.
Výstupy z učení
Trénink v prezentování vlastní výzkumné práce, designu a výsledků. Nabývání zkušeností z vědecko-výzkumných diskusí.
Osnova
  • Předmět nemá osnovu. Program semináře je stanoven podle přihlášených studentů v daném semestru.
Literatura
    doporučená literatura
  • Science and pseudoscience in clinical psychology. Edited by Scott O. Lilienfeld - Steven J. Lynn - Jeffrey M. Lohr - Carol Tavris. Second edition. New York: The Guilford press, 2015, xxvii, 548. ISBN 9781462517893. info
  • DSM-5® : diagnostický a statistický manuál duševních poruch. Edited by Jiří Raboch - Michal Hrdlička - Pavel Mohr - Pavel Pavlovský - Rad. První české vydání. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2015, liv, 1032. ISBN 9788086471525. info
  • BORSBOOM, Denny. Measuring the mind : conceptual issues in contemporary psychometrics. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2005, viii, 185. ISBN 9780521102841. info
Výukové metody
Prezentace studentů a moderovaná diskuse jsou klíčové výukové metody, které podporují aktivní zapojení studentů do procesu učení. Během prezentací studenti mají příležitost prezentovat své teoretické poznatky, výzkumné otázky a návrhy, čímž se rozvíjejí jejich komunikační a argumentační dovednosti. Moderovaná diskuse pak umožňuje reflexi a kritické zhodnocení předložených témat, čímž podněcuje hlubší pochopení a rozvoj analytického myšlení.
Metody hodnocení
V jednom z 8 seminářů za dobu studia student dostane dominantní prostor pro prezentaci svého progresu i otázek (pochybností) ve své výzkumné práci. Na jednom ze seminářů referuje o zahraničních zkušenostech. Dalších 6 seminářů se účastní odborné diskuse a snaží se být prospěšný druhým. Hodnocena je jeho aktivita.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024.