FSS:ZUR354 Community Media - Informace o předmětu
ZUR354 Community Media
Fakulta sociálních studiíjaro 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Henry G. Loeser, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Tae-Sik Kim, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- So 6. 4. 8:00–18:00 AVC, Ne 7. 4. 8:00–18:00 AVC
- Předpoklady
- none
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- předmět má 26 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- As a true alternative to traditional public service and commercial media, the "Third Sector" community media provide access to otherwise inaccessible mass communication channels as well as content perhaps not readily available elsewhere. Thus, community media can represent an important component of civil society, and offer a path for individual and community development.
- Výstupy z učení
- Upon completion of the course, students should be able to identify and explain the fundamentals of Community Media, and apply them to the operation of a self-sustaining community media organization. They should demonstrate a foundation of knowledge in media management, and employ the nature of media, the platforms for delivery, structure and mandates of community media so as to compose a basic expository essay.
- Osnova
- Syllabus I. Community Media Theory & Literature 1). Introduction – descriptions & definitions of community media 2). Media Archeology – 50,000 years of communication 3). Overview - history and current snapshot of community media phenomenon 4). Theory & Literature I - theoretical foundations of civil society, community, and the public sphere 5). Theory & Literature II - media theories and research about community broadcasting II. Community Media Practice 1). Organizational Structures - ownership, licensing, governance, hierarchy, administration, strategy, tactics 2). Technics - linear delivery, air chain, terrestrial, IP 3). Marketing - market analysis, formatics, audience measurement, strategy, tactics 4). Revenue - market analysis, people, systems, materials, strategy, tactics 5). Program / Operations - genres, formats, research 6). Country Case Studies - Austria, Czech Republic 7). Digital Convergence - issues and opportunities for community media
- Výukové metody
- lectures, class discussion, essay
- Metody hodnocení
- Requirements and Grading 1. Complete these required readings before seminar (all other readings are optional): – Howley “Introduction to Community Media” pp 1-21 – Loeser “CB Introduction” – Loeser “CB History” 2. Attend the lecture sessions 6-7.4 2019 (25% of grade) 3. Participate in classroom discussions (15% of grade) 4. Submit expository essay of 1,000 words due by email (60% of grade)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2019/ZUR354