ZURn6217 Mediální plánování a programové strategie

Fakulta sociálních studií
podzim 2024
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. et Mgr. Jana Jedličková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Jana Jedličková, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Čt 16:00–17:40 P24b
Předpoklady
TYP_STUDIA(MN)
Absolvent bakalářského stupně oboru Mediální studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 9/20, pouze zareg.: 1/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je prezentovat základní koncepty mediálního plánování se zaměřením na programové a dramaturgické strategie audiovizuálních a tištěných médií, auditivních médií a kulturních festivalů a přehlídek.
Studující budou seznámeni jak se zmíněnými koncepty a základním pojmoslovím, tak s praktickými podobami programování a dramaturgie v kulturních a kreativních průmyslech.
Teoretické hodiny budou střídány s případovými studiemi, na kterých si studující sami vyzkouší formou skupinové práce dramaturgii a plánování v mediálních a kulturních průmyslech.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- charakterizovat strategie denního i dlouhodobého programového plánování,
- kategorizovat praktickou terminologii v běžném televizním provozu např.denní vysílací plán, programové schéma, mediální kalendář atp.
- vypracovávat dramaturgické posudky, kreativní zadání i analytické reporty
- uspět ve výběrových řízeních mediálních institucí
Osnova
  • 1. K čemu je programování a kurátorská činnost v médiích a kulturních institucích?
  • 2. Mediální formy a podoby médií v 21. století
  • 3. Média a divácká obec
  • 4. Mediální obsahy
  • 5. Programové strategie a kurátorství obsahu
  • 6. Filmové festivaly
  • 7. Auditivní obsahy a jejich kurace
  • 8. Televize a rozhlas - programování a broadcasting
  • 9. Kurace digitálních médií
  • 10. Online televize a programování
  • 11. Případové studie z mediální praxe
Literatura
    povinná literatura
  • • TYLER-EASTMAN, Susan and FERGUSON, Dougles. Media Programming: Strategies and Practices. 9th edition. Wadsworth Publishing, 2012. pp. 496. Wadsworth Publishing; 9 edition, ISBN-13: 978-1111344474
    doporučená literatura
  • Behavioural targetingan online analysis for efficient media planning? Edited by Alice Klever. Hamburg [Germany]: Diplomica Verlag, 2009, 78 p. ISBN 9783836624053. info
  • PEREBINOSSOFF, Philippe, Brian GROSS, Lynne S. GROSS a Edwin T. VANE. Programming for TV, radio, and the Internet : strategy, development, and evaluation. 2nd ed. Amsterdam: Focal Press, 2005, xx, 324. ISBN 0240806824. info
  • SISSORS, Jack Zanville a Roger B. BARON. Advertising media planning. 6th ed. New York: McGraw-Hill, 2002, xviii, 445. ISBN 0844215635. info
  • ROSSITER, John R. a Peter J. DANAHER. Advanced media planning. New York: Springer Science+Business Media, 1998, xiii, 111. ISBN 9780792382188. info
  • SURMANEK, Jim. Media planning : a practical guide. 3rd ed. Lincolnwood, Ill., USA: NTC Business Books, 1996, xii, 209. ISBN 0844235121. info
  • GOODRICH, William B. a Jack Zanville SISSORS. Media planning workbook : with discussions and problems. 5th ed. Lincolnwood, IL: NTC Business Books, 1996, xiii, 206. ISBN 0844235024. info
  • DONNELLY, W. J. Planning media :strategy and imagination. 1st ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 1996, 333 s. ISBN 0-13-567835-8. info
  • VANE, Edwin T. Programming for TV, radio, and cable. Edited by Lynne S. Gross. Boston: Focal Press, 1994, xiv, 258. ISBN 0240801288. info
Výukové metody
přednáška, seminář, četba, skupinová práce, oral presentation
Metody hodnocení
3 průběžné 5 minutové testy na základní terminologii kurzu - termíny uvedeny v interaktivní osnově, realizace testů probíhá online v IS
1 ústní prezentace aktuality /5 - 10 min/ týkající se programování či dramaturgie mediálních či kulturních obsahů za semestr - rozpis aktualit bude upřesněn na první hodině kurzu, bude veden jako odkaz na sdílenou tabulku v interaktivní osnově
závěrečný projekt, ve kterém studující vypracovává dramaturgický plán nebo programovou strategii vybraného média nebo kulturní akce, detaily budou sdíleny v interaktivní osnově a probírány v rámci kurzu
deadline odevzdání závěrečného projektu:
- předtermín 15. 12. 2024 do půlnoci
- první řádný termín: 12. 1. 2025 do půlnoci
*** studující za průběžné testy a závěrečný projekt sbírají body, výsledné hodnocení kurzu určuje jejich součet - detaily viz interaktivní osnova kurzu
Náhradní absolvování
v případě výjezdu do zahraničí kontaktujte obratem vyučující, podmínky absolvování budou upřesněny po e-mailové komunikaci
Informace učitele
Kurz je vyučován v češtině.
Kontaktní výuka neprobíhá 31. 10. 2024 - čtecí týden a v zápočtovém týdnu - poslední přednáška probíhá 12. 12. 2024.

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2024/ZURn6217