SPP325 Practice and Supervision I

Faculty of Social Studies
Spring 2003
Extent and Intensity
1/1/0. 6 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Department of Social Policy and Social Work – Faculty of Social Studies
Timetable
Sat 8. 3. 14:00–15:50 J21, Sat 12. 4. 14:00–15:50 J21, Sat 24. 5. 14:00–15:50 J21
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úlohou tohoto supervizního semináře je uvést studenty do výkonu jejich praxí. Supervizní seminář poskytuje možnost konfrontovat praktické problémy, které studenti zažívají během praxí, s jejich teoretickým vysvětlením. Obsahem jednotlivých seminářů je především rozbor případů s praxe, sdílení vlastních zkušeností, hledání společného porozumění vzniklým otázkám.
Syllabus (in Czech)
  • 1. SOCIÁLNÍ PRÁCE JAKO ROZPORUPLNÁ PROFESE Seminář: (Dilemata sociální práce) Zadání první práce (dilemata na daném pracovišti?) 2. LEGISLATIVNÍ A INSTITUCIONÁLNÍ ZÁKLADY SOCIÁLNÍ PRÁCE Seminář: (Sdílení prvních dojmů a zkušeností z návštěvy těchto míst) Zadání druhé práce (popis zařízení stáže, legislativní rámec atd.) 3. OSOBNÍ A PROFESIONÁLNÍ PŘEDPOKLADY SOCIÁLNÍ PRÁCE Seminář: (První kontakt s klientem, získávání důvěry u klienta, hraní rolí. Sebepoznání jako součást profese ) Zadání třetí práce (osobní předpoklady a bariéry k výkonu soc. práce) 4. POVAHA SOCIÁLNÍ PRÁCE V DANÉM ZAŘÍZENÍ Seminář: (Jak se definuje soc. problém v daném zařízení? Kdo tento problém takto definuje?) Zadání čtvrté práce (definice povahy problému v zařízení) 5. HODNOTY V PROFESIONÁLNÍ SOCIÁLNÍ PRÁCI Seminář : (Jaké hodnoty se uplatňují v zařízení, kde pracujete?) Zadání páté práce (hodnotová sebereflexe a sociální práce) 6. POČÁTEČNÍ KONTAKT A VYMEZENÍ PODMÍNEK SPOLUPRÁCE Seminář: (Počáteční kontakt. Nácvik situace.) Zadání šesté práce (typická kasuistika) 7. DIAGNOSTIKA A KLÍČOVÉ ZNALOSTI O KLIENTELE Seminář: (Výběr podstatných informací.) Zadání sedmé práce (provádění diagnostiky v zařízení) 8. INDIVIDUÁLNĚ ZAMĚŘENÁ INTERVENCE Seminář: (Analýza případů.) 9. SKUPINOVÁ INTERVENCE Seminář: (Analýza případů) 10. UKONČENÍ PŘÍPADU Seminář: (Analýza případů.) V. SETKÁNÍ 11. ROLE SOCIÁLNÍCH PRACOVNÍKŮ Seminář: (Analýza případů) Zadání osmé práce (návrh zlepšení zařízení) 12. VLÁDNÍ A NEVLÁDNÍ SEKTOR, KOMUNITNÍ PRÁCE Seminář: (Analýza případů) 13. ZÁVĚR A HODNOCENÍ Seminář: (Hodnocení stáží)
Literature
  • NAVRÁTIL, Pavel. Úvod do teorií a metod sociální práce (Introduction into Social Work Theory). 1st ed. Brno: Národní centrum pro rodinu, 2000, 67 pp. info
  • ŘEZNÍČEK, Ivo. Metody sociální práce :podklady ke stážím studentů a ke kazuistickým seminářům. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 1994, 75 s. ISBN 80-85850-00-1. info
  • NOVOTNÁ, Věra and Věra SCHIMMERLINGOVÁ. Sociální práce :její vývoj a metodické postupy. Praha: Karolinum, 1992, 128 s. ISBN 80-7066-483-5. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 110 hodin.
Teacher's information
https://is.muni.cz/auth/dok/index.pl?fakulta=1423;dok=1423:bak_komb
The course is also listed under the following terms Spring 2001, Spring 2002, Autumn 2004, Spring 2005, Autumn 2005, Spring 2006, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (Spring 2003, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2003/SPP325