PSY711 Metody personální práce

Fakulta sociálních studií
jaro 2004
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Ondřej Čapka (přednášející)
PhDr. František Hroník (přednášející)
Garance
prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
Rozvrh
So 6. 3. 12:00–13:40 J21, So 13. 3. 10:00–11:40 J21, 16:00–17:40 J21, So 17. 4. 10:00–11:40 J21, 16:00–17:40 J21, So 8. 5. 12:00–13:40 J21, So 15. 5. 10:00–11:40 J21
Předpoklady
-
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem kurzu je seznámit studenty se základy metod personální práce. Studenti se seznamují s jednotlivými personálními činnostmi a získávají znalosti o jevech a principech na kterých stojí, nebo kterých se výrazně týkají. Kurz se věnuje organizační kultuře, plánování lidských zdrojů, náboru a výběru, motivačním projektům, adaptačním procesům, systému hodnocení a odměňování, rozvoji a vzdělávání zaměstnanců i procesu zeštíhlování a jeho dopadům. Kurz je orientován především prakticky a vede studenty k tomu, aby zužitkovali i své již nabytné vědomosti a znalosti z předchozího studia. e-Learning Kurz probíhá formou e-learningu. Veškeré materiály mají studenti k dispozici na www adrese. Kurz je rozčleněn do osmi modulů, jejichž časové rozvržení si mohou studenti určit sami. Po každém modulu mají studenti možnost si ověřit své vědomosti v krátkém testu, jehož výsledky se dozví okamžitě. Výsledky těchto testů nejsou součástí hodnocení. V průběhu semestru proběhnou dvě setkání (viz terminář kurzu v závěru sylabu).
Osnova
  • 1. Organizační kultura 2. Plánování lidských zdrojů 3. Náboru a výběru 4. Motivační projekt, adaptační procesy 5. Systém hodnocení a odměňování 6. Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců 7. Proces zeštíhlování
Metody hodnocení
Hodnocení kurzu spočívá ve dvou testech a závěrečném eseji. (30 b. test 1, 30 b. test 2, 40 b. esej) Testy V průběhu kurzu máte kdykoli možnost procházet selftesty v závěru jednotlivých kapitol. Výsledky těchto testů nejsou zaznamenávány ani hodnoceny. Nicméně otázky do nich jsou generovány ze stejného souboru otázek (pro každou kapitolu cca 30 otázek) z jakého budou generovány otákzy v obou hodnocených testech. Hodnocené testy budou v průběhu semestru dva. Test bude otevřen k absolvování zhruba 14 dní (viz terminář v závěru sylabu). V tomto období budete mít v systému přístupnou položku test. Každý z testů Test bude mít 40 otázek. Esej V závěru kurzu budete odevzdávat esej. Doporučuji však pracovat na něm už v průběhu semestru. Hodnotí se konkrétnost (tj. zda využíváte svých znalostí nabytých v kurzu či zda jen obecně opisujete téma; pokud vytváříte návrh je třeba rozepsat postup, tedy nikoli Je třeba zlepšit komunikaci mezi týmy, ale konkrétně jak toho budete dosahovat.), schopnost jít do souvislostí (co se s čím ovlivňuje, co s čím souvisí, možné příčiny a důsledky), dodržení zadání a tématu (pozor obecná témata jako komunikace; mohou navádět k obecnému popisu). Součástí práce by měla být i návrhová část! Pro každou esej však platí, že za každý den zpoždění, je z hodnocení odečten jeden bod. Bonusových 5 b. je možné získat formulací ;výzkumného nápadu; z oblasti rozvoje lidských zdrojů. Není nutné jej rozvíjet do podoby plánu výzkumu, spíše položit výzkumnou otázku a naznačit způsob provedení takového výzkumu (cca 1 stránka). ;Výzkumný nápad; vkopírujte do souboru s esejem. Hodnocení: A 105-90 B 90-80 C 80-70 D 70-60 E 60-50 F 50-00
Informace učitele
http://iris.fi.muni.cz/moodle
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, jaro 2003, podzim 2003, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017.