FSS:PSY421 Modelování dynamických systémů - Informace o předmětu
PSY421 Modelování dynamických systémů
Fakulta sociálních studiíjaro 2006
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Marek Šusta, Ph.D., MBA (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc. (přednášející)
Mgr. Hana Veselá (pomocník) - Garance
- Marek Šusta, Ph.D., MBA
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Marek Šusta, Ph.D., MBA - Rozvrh
- každé liché úterý 14:00–17:40 PC26
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Svět kolem nás tvoří dynamické procesy s často nepřehledným řetězením příčin a následků. Pokus o převedení reality do pochopitelné formy je v řadě případů nepřípustným zjednodušením s řadou nezamýšlených dlouhodobých konsekvencí. Cílem předmětu je znovuobjevení a rozvoj schopností vnímat a zkoumat nejrůznější systémy (člověk, rodina, podnik, stát, svět) s pomocí systémové dynamiky, její praktické aplikace systémového myšlení a moderního softwarového prostředí Powersim Studio.
- Osnova
- Výuka předmětu je založena na přístupu Learning by Doing, přednášená teorie je ihned studenty prakticky aplikována a ověřována na počítačích. 1. Základy systémové dynamiky a systémového myšlení kde, kdy a proč. Kreslení příčinných smyčkových diagramů. Symboly diagramu toků. Základy práce se software. 2. Doporučené postupy při uchopení problému, rozvoj modelu a úvod do nelinearity. Testování modelu. 3. Model populace, první praktická aplikace systémové dynamiky. 4. Modelování v psychologii. Návštěva W. Shakespeara modelování Hamletova dilematu. Modelování emocí strach a úzkost. 5. Lekce ze sociální psychologie modelování Stanfordského vězeňského experimentu. Pokročilá prezentace výsledků modelování. 6. Lekce z psychopatologie dynamika poruch chování a afektivních poruch. 7. Lekce z hlubinné psychologie Jungův model individuace. 8. Lekce z vývojové psychologie vývoj sociálního chování. 9. Lekce z neuropsychiatrie modelování konverzních poruch. 10. Aplikovaná psychologie psychologie obchodování. 11. Aplikovaná psychologie modelování v učící se organizaci. 12. Samostatná práce na vlastním projektu.
- Literatura
- Sterman, John, Business Dynamics - Systems Thinking and Modelling for a Complex World, U.S.A.: The McGraw-Hill Companies, 2000, IBSN 0-07-231135-5
- Metody hodnocení
- Podmínky udělení zápočtu:
1. Zpracování vlastního simulačního modelu s libovolným námětem z hlavní specializace studenta a jeho prezentace na závěrečném semináři (max. 120 bodů) 2. Znalostní test (max. 50 bodů) 3. Zápočet bude udělen za získání minimálně 100 bodů (ze 170 možných) - Informace učitele
- https://iris.fi.muni.cz/moodle
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2006/PSY421