FSS:PSY421 Modelování dynamických systémů - Informace o předmětu
PSY421 Modelování dynamických systémů
Fakulta sociálních studiípodzim 2006
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Marek Šusta, Ph.D., MBA (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Kostroň, M.A., CSc. (přednášející)
Mgr. Hana Veselá (pomocník) - Garance
- Marek Šusta, Ph.D., MBA
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Marek Šusta, Ph.D., MBA - Rozvrh
- Po 2. 10. 14:00–17:40 PC26, Po 23. 10. 14:00–17:40 PC26, Po 30. 10. 14:00–17:40 PC26, Po 13. 11. 14:00–17:40 PC26, Po 27. 11. 14:00–17:40 PC26, Po 11. 12. 14:00–17:40 PC26
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Svět kolem nás tvoří dynamické procesy s často nepřehledným řetězením příčin a následků. Pokus o převedení reality do pochopitelné formy je v řadě případů nepřípustným zjednodušením s řadou nezamýšlených dlouhodobých konsekvencí. Cílem předmětu je znovuobjevení a rozvoj schopností vnímat a zkoumat nejrůznější systémy (člověk, rodina, podnik, stát, svět) s pomocí systémové dynamiky, její praktické aplikace systémového myšlení a moderního softwarového prostředí Powersim Studio.
- Osnova
- Výuka předmětu je založena na přístupu Learning by Doing, přednášená teorie je ihned studenty prakticky aplikována a ověřována na počítačích. 1. Základy systémové dynamiky a systémového myšlení kde, kdy a proč. Kreslení příčinných smyčkových diagramů. Symboly diagramu toků. 2. Doporučené postupy při uchopení problému, rozvoj modelu a úvod do nelinearity. Testování modelu. 3. Model populace, první praktická aplikace systémové dynamiky. 4. Systémové struktury. 5.-6. Modelování v psychologii. Model zvládání přepracovanosti. Kompletní výstavba modelu. Využití uživatelských rozhraní při sestavování modelů. 7. Lekce ze sociální psychologie modelování Stanfordského vězeňského experimentu. Pokročilá prezentace výsledků modelování. 8. Návštěva W. Shakespeara modelování Hamletova dilematu. Modelování emocí strach a úzkost. 9.-12. Samostatná práce na vlastním projektu pod dohledem vyučujících. Volitelné alternativy syllabu: 8. Lekce z psychopatologie dynamika poruch chování a afektivních poruch. 7. Lekce z hlubinné psychologie Jungův model individuace. 8. Lekce z vývojové psychologie vývoj sociálního chování. 9. Lekce z neuropsychiatrie modelování konverzních poruch. 10. Aplikovaná psychologie psychologie obchodování. 11. Aplikovaná psychologie modelování v učící se organizaci. 12. Samostatná práce na vlastním projektu.
- Literatura
- Sterman, John, Business Dynamics - Systems Thinking and Modelling for a Complex World, U.S.A.: The McGraw-Hill Companies, 2000, IBSN 0-07-231135-5
- Metody hodnocení
- Podmínky udělení zápočtu:
1. Zpracování vlastního simulačního modelu s libovolným námětem z hlavní specializace studenta a jeho prezentace na závěrečném semináři (max. 120 bodů) 2. Znalostní test (max. 50 bodů) 3. Zápočet bude udělen za získání minimálně 100 bodů (ze 170 možných) - Informace učitele
- https://iris.fi.muni.cz/moodle
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2006/PSY421