FSS:ZUR228 Public Relations I - Informace o předmětu
ZUR228 Public Relations I
Fakulta sociálních studiíjaro 2008
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Václav Svoboda (přednášející), Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová - Rozvrh
- St 18:00–19:30 AVC
- Předpoklady
- SMER(ZUR)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations a naučit je chápat a prakticky koncipovat tuto komunikační disciplinu. Public relations jsou komunikační aktivitou, která se intenzivně rozvíjí v různých oblastech života společnosti a napomáhá ke konsensu při řešení problémů a témat veřejnosti. Komunikační aktivity public relations se realizují podle teoretického schématu individuálním a skupinovým působením a působením mediálním. Public relations disponují množinou prostředků a forem, určitými strategickými postupy a technikami, jak je vyhodnocovat.
- Osnova
- 1. Základy public relations (přednáška); 2. Komunikační proces public relations (přednáška); 3. Seminář: Příklady aktivit PR v praxi organizací; 4. Krizová komunikace organizací (přednáška); 5. Seminář: Praktické případy krizové komunikace; 6. Prostředky a formy public relations (přednáška); 7. Seminář: Prostředky PR skupinového působení v praxi; 8. Media relations I. – úvod, tiskový mluvčí (přednáška); 9. Seminář: Aktivity tiskového mluvčího v organizaci; 10. Media relations II. – techniky, tiskové informace (přednáška); 11. Seminář: Analýza tiskových informací v praxi médií; 12. Média relations III. – účinnost komunikace public relations (přednáška); 13. Komunikační management – public relations 21.století (přednáška).
- Literatura
- Bentele, G., Piwinger, B., Schönborn, G., Kommunikationsmanagement, Neuwied: Krifel: Luchterhand 2002.
- Němec, P., Public Relations - Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha 1996.
- SVOBODA, Václav. Základy public relations. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 152 s. ISBN 807318043X. info
- SVOBODA, Václav. Corporate identity : učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004, 67 s. ISBN 8073181061. info
- CAYWOOD, Clarke L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xxxvii, 60. ISBN 8072268864. info
- KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-7261-006-6. info
- Metody hodnocení
- Přednáška a seminář: Výuka se uskutečňuje 8 přednáškami, kterých musí studenti absolvovat nejméně 6. Zbytek vyučovacích hodin je věnován seminářům. Zápočet: Podmínky pro udělení – prezentace seminárního referátu na dostatečné úrovni a závěrečný písemný test (30 otázek). Seminární referáty zpracují studenti v rozsahu 15 min. (3–4 strany textu) a přednesou je na semináři podle určeného seznamu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2008/ZUR228