FSS:ZUR382 Úvod do mediální výchovy - Informace o předmětu
ZUR382 Úvod do mediální výchovy
Fakulta sociálních studiíjaro 2017
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavel Sedláček (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 15:15–16:45 Studio 527
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- předmět má 26 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem lekcí je přiblížit vybraná témata spojovaná společenskovědní diskuzí s oblastmi mediální výchovy a mediální gramotnosti. Kurz má podobu teoretické i praktické práce s vybranými audiovizuálními záznamy a texty v rámci sledovaných tematických oblastí. Záměrem předmětu je uvedení frekventantů kurzu do dané problematiky a seznámení je s úskalími vymezených oblastí. Studující budou využívat potenciál e-learningu. Při hodinách budou pracovat individuálně i ve skupinách. Část obsahu kurzu mohou studující ovlivnit vlastní volbou (například výběrem místa mediální exkurze).
- Literatura
- KLEIN, Woody. The inside stories of modern political scandals, 2010. Santa Barbara: Praeger. ISBN 9780313365140
- PIKE, Deidre. Media Literacy. New York: Idebate Press, 2014. ISBN 9781617700859
- POTTER, W. James. Media literacy. Eight edition. Los Angeles: Sage, 2016, xxiii, 546. ISBN 9781483379326. info
- FRANKLIN, Bob. Key concepts in journalism studies. 1st pub. London: Sage Publications, 2005, xix, 362. ISBN 0761944826. info
- Výukové metody
- 1. Monologická (výklad, přednáška, instruktáž). 2. Dialogická (debata, brainstorming). 3. Peer Instruction. 4. Metody práce s textem (učebnicí, knihou, mediálním produktem), audiovizuálním záznamem. 5. Prezentace (statická projekce). 6. Kooperativní výuka. 7. Role play.
- Metody hodnocení
- 1. Dvě v termínu odevzdané a lektorem přijaté summary z povinných studijních zdrojů • 2. Prezentace (rozdělení do dvojic a uvedení termínů bude sděleno podle konečného počtu studujících) • 3. Docházka (povoleny jsou čtyři absence, přičemž povinná docházka platí pro exkurzi, vlastní prezentaci a při účasti hostů) • 4. Úspěšně absolvovaný průběžný krátký test v Odpovědnících (tři otázky, z nichž dvě jsou otevřené a jedna uzavřená, hranice ne/úspěchu: dvě správné odpovědi)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2017/ZUR382