ZUR554 Komunikační management

Fakulta sociálních studií
podzim 2008
Rozsah
2/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Václav Svoboda (přednášející), Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (zástupce)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová
Rozvrh
Út 14:00–15:40 AVC
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými tendencemi v řízení public relations (PR) ve světě a naučit je chápat a prakticky koncipovat tuto komunikační disciplínu. PR komunikační management představuje soubor metod a technik, jimiž se snaží organizace řídit svoje vystupování na veřejnosti a vytvářet v souladu s ní vlastní reputaci a obraz. Výuka by měla být určena pro studenty vyšších ročníků bakalářského nebo magisterského studia. Jako prerekvizita se doporučuje absolvování předmětu Základy public relations. Maximální kapacita kurzu: 30 studentů.
Osnova
  • Sedm dvouhodinových přednášek: 1. Public relations jako nástroj řízení organizací; 2. Reputation management; 3. Vytváření dojmů (Impression management); 4. „Agenda Setting“ a „ Issues management“; 5. Public relations politických stran; 6. Strategie a taktika PR v nepodnikatelském sektoru a marketingu; 7. Vytváření komunikační strategie PR organizací.
Literatura
  • Kohout, J., Veřejné mínění, image a metody public relations, Management Press, Praha 1999
  • Svoboda,V., Corporate Identity, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, Zlín 2003
  • Caywood, Clark, L., Public Relations, Computer Press, Brno 2003,
  • Sedm dvouhodinových přednášek: 1. Public relations jako nástroj řízení organizací; 2. Reputation management; 3. Vytváření dojmů (Impression management); 4. „Agenda Setting“ a „ Issues management“; 5. Public relations politických stran; 6. Strategie a tak
  • Svoboda, V., Public relations moderně a účinně, Grada Publishing, Praha 2006
Metody hodnocení
Přednáška a seminář: Výuka se uskutečňuje formou sedmi přednášek, kterých musí studenti absolvovat nejméně pět. Zbytek vyučovacích hodin je věnován seminárním referátům studentů. Referáty posluchači zpracují v rozsahu 3–4 stran psaného textu a přednesou je podle určených témat a jmenného seznamu. Zápočet: Podmínky pro udělení – účast na alespoň pěti přednáškách, zpracování a prezentace seminárního referátu, absolvování písemného závěrečného testu (15 otázek).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011.