FSS:ZUR370a Radio R - Informace o předmětu
ZUR370a Radio R - internetové rádio (dílna)
Fakulta sociálních studiípodzim 2012
- Rozsah
- 0/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jan Souček (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Pá 14:00–15:40 Rádio 544
- Předpoklady
- !NOW( ZUR369 Audio žurnalistika )&&( ZUR367 Audio a video || ZUR369 Audio žurnalistika || ZUR271 Úvod do rozhlas. žurnalistiky )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12 - Mateřské obory/plány
- předmět má 21 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je prakticky seznámit studenty s těmito tématy: struktura práce v redakci, konkrétní formáty rozhlasového vysílání, koordinace klasické redakční práce s proudovým vysíláním a celkové programování stanice v kontextu reálného vysílání studentské
internetové stanice.
Kurz bude zaměřen na získání základních praktických dovedností v různých typech redakčních pozic. Jednotlivé lekce zahrnují též stručný souhrn potřebných teoretických znalostí, stěžejní část však tvoří reálný provoz redakce v rámci seminární skupiny. - Osnova
- Rozhlas/rádio jako funkční celek - seznámení se základní strukturou fungování jednotlivých složek. Specifika rozhlasu ve veřejnoprávní a komerční sféře, zvláštní pozice internetové stanice.
- Jednotlivé formáty rozhlasového vysílání v praxi programového schématu. Praktické zmapování českého rozhlasového trhu.
- Základní pozice ve zpravodajské redakci, způsob plánování a zadávání úkolů. Technika a jiné vnější vstupy nezbytné pro provoz rozhlasové zpravodajské redakce.
- Strategie a pravidla programové skladby.
- Výzkumy poslechovosti - jak číst data. Cílová skupina, její definování a zohlednění v reálné programové tvorbě. Praktické marketingové nástroje v rozhlasovém vysílání.
- Personální management rozhlasové stanice, role a zodpovědnost vlastníka a vedoucích pracovníků, role „tváří“ stanice.
- Ekonomické zákonitosti fungování rozhlasové stanice a jejich vliv na redakční tvorbu. Základní pravidla veřejného šíření zvukových záznamů z jiných zdrojů (hudba, ukázky) a jejich finanční aspekty.
- Vazba rozhlasu na jiné typy médií, využití multimediálních platforem pro marketing stanice. Selfpromotion, webová podpora a rozvoj původně rozhlasového formátu.
- Literatura
- OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007, 263 s. ISBN 9788072772667. info
- BOYD, Andrew. Příručka pro novináře : zpravodajství v rozhlase a televizi. Praha: Centrum nezávislé žurnalistiky, 1995, 163 s. info
- MARŠÍK, Josef. Úvod do teorie rozhlasového programu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 106 s. ISBN 8071840130. info
- Výukové metody
- seminární výuka, praktické ukázky, konzultace
- Metody hodnocení
- Studentům bude udělen zápočet na základě průběžného hodnocení znalostí a individuálních i skupinových aktivit, a to při účasti nejméně na 75 % seminářů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2012/ZUR370a