FSS:CJVA101 Akademická angličtina se zaměř - Informace o předmětu
CJVA101 Akademická angličtina se zaměřením na psaní
Fakulta sociálních studiípodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Filip Hanzelka (přednášející)
Mgr. Dana Straková (cvičící)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník) - Garance
- Mgr. Filip Hanzelka
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Filip Hanzelka
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CJVA101/01: St 11:30–13:00 U36, F. Hanzelka
CJVA101/02: St 15:15–16:45 U36, D. Straková
CJVA101/03: Po 13:30–15:00 U44, D. Straková
CJVA101/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. F. Hanzelka
CJVA101/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen. F. Hanzelka - Předpoklady
- FAKULTA(FSS) &&TYP_STUDIA(BMN)&& PdF:ADAPT_AJ Adaptivní test Aj || ADAPT_B2 Adaptivní test B2 || FF:ADAPT_B2 Adaptivní test B2
Předpokladem je úspěšně absolvovaný vstupní test PdF:ADAPT_AJ Adaptivní test Aj s výsledkem B1 a výše (https://is.muni.cz/auth/el/1441/podzim2016/ADAPT_AJ/index.qwarp) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/70, pouze zareg.: 0/70, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/70 - Cíle předmětu
- In this course, students analyse characteristics of written and spoken academic texts, develop awareness of academic culture and learn to avoid plagiarism. From taking notes, group discussion to writing references and paraphrasing texts, the students are presented with a wealth of practice opportunities to enhance all academic skills.
Particular attention is paid to writing: by the end of the course, students should be able to produce academic texts at upper-intermediate level of good quality in terms of style and structure. With regard to reading, they should be able to use sophisticated strategies to help them understand abstract academic texts and interpret logical relations between parts of a coherent academic text. - Osnova
- • Week 1. the English paragraph: the topic sentence, the T-E-E structure, coherence; identifying the main idea in a paragraph; small talk role play: at a conference
- • Week 2. sentence connectors and linking words
- • Week 3. signposting language, linking parts of presentation together; presenting a physical object using signposting language
- • Week 4. written academic style, formal vs. informal register; transformations of short texts
- • Week 5. writing summaries for different purposes, paraphrasing, interpreting the stance of the author
- • Week 6. the news lead; the KWL method, note-taking; complex structure of academic writing: nominalization
- • Week 7. the academic debate: critical thinking, supporting an argument with evidence, refuting an argument, spotting fallacies, speaking coherently; the passives
- • Week 8. writing abstracts: identifying rhetorical moves in abstracts
- • Week 9. reading and comparing abstracts, introductions and conclusions
- • Week 10. language for presenting charts and graphs; statistics, types of charts and graphs
- • Week 11. recognizing plagiarism, working with bibliography, referencing, different referencing styles
- Literatura
- HEWINGS, Martin a Craig THAINE. Cambridge academic English : an integrated skills course for EAP. Edited by Michael McCarthy. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 176 stran. ISBN 9780521165242. info
- HEWINGS, Martin. Cambridge academic English : an integrated skills course for EAP : student's book : upper intermediate. Edited by Michael McCarthy. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 176 stran. ISBN 9780521165204. info
- ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Výukové metody
- student-centered interactive activities, debates, discussions, online work, individual work, reading assigned materials, presentations
- Metody hodnocení
- 1) Active participation at 70% of the lessons during the semester.
2) Continuous homework preparation for classes with approximately four or five smaller written assignments (30 points)
3) (to be handed in in the latter half of the teaching period) A summary and critique of a research article or a book chapter. (30 points)
4) (to take place in the exam period) Giving a 3-4 minute academic presentation of the research article followed by an interactive discussion. (25 points)
5) (to be taken in the last week of the teaching part of the semester or the exam period) A summary of a segment of a lecture (15 points) - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- It is possible to opt for the two-credit option (see the assessment criteria). In that case, notify the teacher at the start of the semester.
INFORMACE O KONCEPCI KURZŮ AKADEMICKÉ ANGLIČTINY CJVA101-104:
Studenti si mohou zapsat libovolnou ze čtyř alternativ akademické angličtiny (AA), tj. CJVA101, CJVA102, CJVA103 nebo CJVA104. Všechny čtyři předměty jsou zakončeny zkouškou na úrovni B2 umožňující studentům splnit si minimální jazykovou kompetenci potřebnou pro přístup ke státnicím. Ve všech čtyřech předmětech jsou zastoupeny všechny čtyři jazykové dovednosti – listening, reading, speaking a writing.
Rozhodnutí studenta, do kterého předmětu AA se zapíše, by mělo být motivováno tím, kde cítí největší slabiny, popř. kde je nejvíce motivován se dále rozvíjet.
Samotné hodnocení v konkrétním předmětu AA pak odráží jeho zaměření: např. v CJVA101 získává student celkem 35 procent bodů za úkoly postihující schopnost akademického psaní, zatímco „speaking“ má váhu 25 bodů; obdobně v CJVA102 získává student 35 procent bodů za úkoly odrážející schopnost vyjadřování a prezentace v akademickém kontextu, zatímco „writing“ je ohodnocen „pouze“ dvaceti procenty celkové známky.
Studenti, kterým nebude umožněn přístup do kurzu z důvodu nízkého počtu bodů v ADAPT_AJ testu, je doporučeno zapsat si za účelem zlepšení angličtiny předmět AJ91010 Angličtina pro neanglisty vyučovaný na KAA FF a pokusit se o absolvování ADAPT_AJ testu příští semestr.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- CJVA102 Akademická angličtina se zaměřením na prezentační dovednosti
((fakulta(FSS)&&typ_studia(BMN))||(obor(MUSFSS)))&&((PdF:ADAPT_AJ||ADAPT_B1))&&(!NOWANY(CJVA101, CJVA103, CJVA104)) - CJVA103 Akademická angličtina se zaměřením na interkulturní komunikaci
((fakulta(FSS)&&typ_studia(B)&&forma(P))||(obor(MUSFSS)))&&((PdF:ADAPT_AJ||ADAPT_B1))&&(!NOWANY(CJVA101, CJVA102, CJVA104)) - CJVA104 Akademická angličtina
((fakulta(FSS)&&typ_studia(BMN))||(obor(MUSFSS)))&&((PdF:ADAPT_AJ||ADAPT_B1))&&(!NOWANY(CJVA102, CJVA101, CJVA103))
- CJVA102 Akademická angličtina se zaměřením na prezentační dovednosti
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2016/CJVA101